در حال بارگذاری ...

خودکفایی کشور در تولید انواع کانتینر حمل و نقل دریایی مطابق با مقرارات ببن المللی

سازمان بنادر به عنوان مشتری و مجموعه‌ای که منابعی را به عنوان وجوه اداره شده تخصیص می‌دهد ، اعلام می دارد که از این به بعد، صرفا بانک‌های عاملی را انتخاب می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل و نقل دریایی برای اولین بار در ایران ، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل و نقل دریایی کشور قلمداد می شود .

محمد راستاد در مراسم راه اندازی خط تولید کانتینرهای تخصصی در یکی از مجتمع های صنعتی داخلی ، تاکید کرد : همواره عدم تولید کانتینر در داخل کشور یکی از دغدغه های جامعه حمل و نقل دریایی بوده که این نیاز امروز بر اساس توان داخلی و درسال رونق تولید بر طرف شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خلا ظرفیتی کانتینر ناشی از خروج خطوط لاینر از بنادر کشور ، خاطرنشان کرد : نگاه ما با راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور ، صرفا بازار داخلی نیست و معتقدیم باید در بازارهای جهانی نیز نقش داشته باشیم . برآورد ما این است که در مجموع شرکت‌های داخلی از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بتوانند با ظرفیت‌های ایجاد شده در کانتینر ، جابه‌جایی حمل ونقل دریایی را که هم اکنون ۲۰۰ هزار TEU است ، افزایش دهند .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه " ایران یکی از کشورهای مهم دریایی در جهان محسوب می شود"، افزود : شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۲۴ کشتیرانی جهان قرار دارد و در مجموع ایران جزو ۲۰ کشور اول جهان از حیث حمل و نقل دریایی و صنعت دریانوردی به حساب می آید .

وی با اشاره به ظرفیت ۲۴۰ میلیون تنی بنادر تجاری کشور ، راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور را ضروری و لازم دانست و افزود : برای ایران با چنین ظرفیت بزرگی در حوزه حمل و نقل دریایی ، لازم است در همه زمینه های مورد نیاز در صنعت حمل و نقل دریایی ورود کند و به خودکفایی برسد .

راستاد تولید کانتینر استاندارد و مطابق باکنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن را یکی از ماموریت های سازمان بنادر در این خط تولید برشمرد و توضیح داد : در همین راستا سازمان بنادر ۴ شرکت رده بندی داخلی را به سازمان جهانی دریانوردی معرفی کرد تا به کانتینر های تولید شده گواهی نامه تایید ارائه کند . به مشتریان کانتینرها و خطوط کشتیرانی اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای نخستین بار با مجوز شورای عالی سازمان بنادر و سازمان برنامه و بودجه، منابع وجوه اداره شده سازمان به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود . بدین جهت از شرکت‌های کشتیرانی که می‌توانند مشتری و متقاضی تولید کانتینرهای داخلی باشند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد : سازمان بنادر به عنوان مشتری و مجموعه‌ای که منابعی را به عنوان وجوه اداره شده تخصیص می‌دهد ، اعلام می دارد که از این به بعد، صرفا بانک‌های عاملی را انتخاب می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند . سازمان بنادر بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سود یارانه تسهیلاتی را که به تولیدکنندگان ارائه می‌شود، تقبل می کند تا فعالیت مجموعه‌های تولیدی رونق بگیرد و به حداکثر ظرفیت و تولید مورد نیاز برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیاز امروز حمل و نقل کشور به کانتینر را ۷۵۰ هزار TEU برآورد کرد و تاکید کرد : تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل ونقل دریایی برای اولین بار در ایران، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل ونقل دریایی کشور قلمداد می شود .




مطالب مرتبط

ایشان ضمن بازدید از این غرفه ، در جریان فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب کریدور شمال - جنوب قرار گرفتند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد : اولین محموله کانتینرهای ترانشیپی در بندر ...

|

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

نظرات کاربران