در حال بارگذاری ...

افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری در مسیر بوشهر-دوحه تا پایان آبان ماه

در ارتباط با این خط کشتیرانی ، مسئله سوخت بسیار مهم و اساسی است و پیگیر آن هستیم که بتوانیم سوخت یارانه ای را به آن اختصاص دهیم و در صورت تحقق این مهم با توجه به اینکه در زمینه مسافری اصلی ترین هزینه مربوط به سوخت است ، بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در مورد افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری - مسافری بوشهر - دوحه ، اعلام کرد : با اتمام تعمیرات ترمینال مسافری دوحه و تعیین تکلیف تخصیص سوخت یارانه ای به این خط کشتیرانی در آب های ایران ، پیش بینی می شود شاهد افتتاح آن تا پایان آبان ماه سال جاری باشیم .

سیاوش ارجمندزاده در ارتباط با آخرین وضعیت افتتاح نخستین خط کشتیرانی بوشهر-دوحه، اظهار کرد: این خط کشتیرانی قرار است در طول هر هفته دو مرتبه سفر بین بوشهر و دوحه را تجربه کند و به صورت باری - مسافری (رورو - پسنجر) فعالیت خواهد کرد و ظرفیت جابجایی حداکثر تعداد مسافر آن ۱۳۰۰ نفر است و علاوه بر این می تواند صرفا ۷۰۰ دستگاه سواری یا ۳۰۰ دستگاه سواری و حدود ۵۰ کامیون را نیز به صورت ترکیبی جابجا کند و در زمینه صادرات کالاهای یخچالی برنامه هایی برای این کشتی تعریف شده است .

وی ادامه داد : در ارتباط با این خط کشتیرانی ، مسئله سوخت بسیار مهم و اساسی است و پیگیر آن هستیم که بتوانیم سوخت یارانه ای را به آن اختصاص دهیم و در صورت تحقق این مهم با توجه به اینکه در زمینه مسافری اصلی ترین هزینه مربوط به سوخت است ، بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا سفر دریایی در مسیر یاد شده  را به گونه ای تعریف کنیم که بخش مربوط به آب های ایران سوخت یارانه ای بگیرند ، گفت : علاوه بر این به بخش دیگری که در خارج از آب های ایران قرار می گیرد سوخت بانکرینگ تعلق خواهد گرفت تا اینگونه بخشی از هزینه ها پوشش داده شود .

ارجمندزاده در خصوص قیمت بلیت مسافری خط کشتیرانی بوشهر - دوحه ، عنوان کرد : قیمت بلیت تابعی از تعداد سفرهای هفتگی و تخصیص سوخت یارانه ای است و هنوز رقم دقیق مشخص نشده است .




مطالب مرتبط

با اجرای طرح توسعه موج شکن‌های بندر کنگان شرایط برای تخلیه و بارگیری شناورهای تا سه‌هزار تن در این بندر فراهم می‌شود .

|

استان بوشهر در راستای تحقق توسعه دریامحوز و تسهیل در سرمایه گذاری های حوزه بنادر در چند سال اخیر از استان های پیشتاز ساحلی کشور برای صدور مجوز فعالیت است .

|

تمام مراحل طرح ساماندهی به صورت غیرحضوری تعریف شده و مالکان قایق های فاید هویت می توانند پس از طی فرآیندهای تعریف شده ، مجوز قایق خود را به صورت پستی دریافت کنند .

|

بدون تردید همزمانی ابلاغ سیاست های کلی سند توسعه دریامحور با روند اجرا زیرساخت های مجتمع بندری نگین ، نویدبخش حمایت‌های ویژه از این پروژه و تحقق توسعه شتابان بندر بوشهر است .

|

در این مانور آتش نشانان با بهره گیری از امکانات و تجهیزات عملیات اطفاء حریق جامدات و مایعات و مقابله با آلودگی را با موفقیت به اجرا در آوردند .

|

نظرات کاربران