در حال بارگذاری ...
  • توجه جدی به توسعه گردشکری داخلی و خارجی به عنوان اولویت مهم کشور

    سیر قطارهای مناسب می تواند در توسعه گردشگری در کشور بسیار تاثیرگذار باشد و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی گردشگری کشور از هرگونه برنامه ریزی و اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه حمایت می کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه توسعه گردشکری داخلی و خارجی به عنوان اولویت مهم کشور مورد توجه جدی قرار گرفته است ، گفت : در توسعه گردشگری نمی توان نقش راه آهن را در جابجایی گردشگران داخلی و خارجی نادیده گرفت .

    ولی تیموری روز دوشنبه در چهل و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور تمام دستگاه های اجرایی کشور در راه آهن برگزار شد ، افزود : برای توسعه گردشگری کشور حمل ونقل ریلی و برنامه ریزی های شرکت راه آهن در ایجاد انگیزه بیشتری در این بخش ، برای ما نقطه قوت بزرگی است . در یک شهر و روستا به عنوان مقاصد گردشگران داخلی ، امکان ساخت فرودگاه وجود ندارد، لذا در این مناطق استفاده از قطارهای مسافری برای گردشگران داخلی بسیار اجتناب ناپذیراست و باید در این بخش از خدمات شرکت راه آهن استفاده بیشتری شود .

    معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد : تحلیل های ما نشان می دهد که مقصد ۹۰ درصد گردشگران داخلی شهرهای کوچک و روستاها هستند وعموما اقشارمتوسط جامعه برای انجام سفرهای گردشگری در کشور تمایل بیشتری دارند .

    تیموری سپس از برنامه های راه آهن در توسعه گردشگری داخلی و خارجی قدردانی کرد و گفت : سیر قطارهای مناسب می تواند در توسعه گردشگری در کشور بسیار تاثیرگذار باشد و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به عنوان متولی گردشگری کشور از هرگونه برنامه ریزی و اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه حمایت می کند .

    وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۷۰۰ شرکت خدمات مسافرتی بخش خصوصی درکشور دارای مجوز برای فعالیت های قانونی در بخش گردشگری هستند ، گفت : علاوه بر دستگاه های اجرایی ، این شرکت ها نیز می توانند در توسعه گردشگری کشور بسیار ایفای نقش کنند .

    معاون وزیر گردشگری تاکید کرد : بخش گردشگری یک حوزه فرابخشی است و تنها یک سازمان و یا دستگاه اجرایی در این بخش وظیفه ندارد ، بلکه خدمت به مردم و گردشگران یک وظیفه عمومی است تا مردم عزیز ما با یک خاطره خوشی سفرهای خود را انجام دهند .

    تیموری در پایان با اشاره به اهمیت جابجایی زائران حسینی توسط ناوگان ریلی کشور یادآور شد : خوشبختانه چهل و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با ایام اربعین تقارن شده و این وظیفه مهمی است تا همه دست اندرکاران سفر با اولویت بتوانند به زائران حسینی در این ایام خدمت رسانی کنند .

    لازم به ذکر است ، چهل و دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی کشور روز دوشنبه ( ۱۵ مهرماه سال جاری) در شرکت راه آهن برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    نظرات کاربران