در حال بارگذاری ...

گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در شش ماه نخست سال ۹۸

در مدت زمان یاد شده ، یک میلیون و ۶۱۱ هزار تن ترانزیت و همچنین سه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۹۹۴ تن از اینگونه کالاها با رشد ۸ درصدی وارد بندر شهید رجایی شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اعلام خبر صادرات ۱۹ میلیون تن کالای غیرنفتی در بزرگترین بندر ایران با رشد ۱,۶ درصدی گفت : در بخش فرآورده های نفتی نیز ، رویه ترانزیت رشد ۸۱ درصدی داشته است .

اله مراد عفیفی پور با ارایه گزارشی از عملکرد شش ماه نخست سال ۹۸ در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ، اظهار داشت : در این دوره زمانی ، حجم عملیات جابجایی کالاهای نفتی و غیر نفتی به رقم ۴۰ میلیون و ۷۴ هزار و ۵۲۴ تن رسید که در همسنجی با سال گذشته رشد ۶,۶ درصدی داشته است .

وی حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را ۲۶ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۲۱۳ تن با رشد ۶,۷ درصدی اعلام کرد و گفت : همچنین ، ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۳۱۱ تن فرآورده نفتی با افزایش ۶.۵ درصدی در این بندر تخلیه و بارگیری شد .

افزایش ۱۱,۶ درصدی صادرات غیرنفتی

عفیفی پور با اشاره به افزایش ۱۱,۶ درصدی صادرات غیرنفتی افزود : حجم صادرات این کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم ۱۹ میلیون و ۳۳ هزار و ۸۶۵ تن رسید .

این مقام مسئول از ترانشیپ یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۲۲ تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد ۲۰ درصدی داشته است .

ترانزیت ۱,۶ میلیون تن کالای غیرنفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ ۱۴۷ هزار و ۶۱۲ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۰۰ درصدی طی شش ماه اخیر سخن به میان آورد و گفت : در مدت زمان یاد شده ، یک میلیون و ۶۱۱ هزار تن ترانزیت و همچنین سه میلیون و ۸۲۶ هزار و ۹۹۴ تن از اینگونه کالاها با رشد ۸ درصدی وارد بندر شهید رجایی شد .

صادرات نفتی ۱۶ درصد افزایش یافت

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی نیمه نخست امسال ، افزود : طی این مدت ، ۴ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۱۶۳تن فرآورده نفتی به خارج از کشور با رشد ۱۶,۲ درصدی صادر شده است .

افزایش ۸۱ درصدی ترانزیت نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : در این مدت، ۸ میلیون و ۷۶۲ هزار تن با رشد ۱۱,۳ درصدی ، کابوتاژ و ۴۴هزار و ۳۱۷تن فرآورده نفتی، ترانزیت شد که رشد ۸۱.۵ درصدی داشته است .

رشد ۱۰,۵ درصدی تعداد کشتی های ورودی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد : از ابتدای سال ۹۸ تا آغاز مهرماه جاری ، دوهزار و ۱۳۲ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد که همسنجی این حجم از تردد شناور به در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ، نشانگر افزایش ۱۰,۵ درصدی است . از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر ، یکهزار و ۷۳۶ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن(افزایش ۶درصدی) و ۳۹۶ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد ۳۴ درصدی) بوده است .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع دریایی کشور شناخته می‌شود و این مهم در روح کنوانسیون‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی به آن‌ محلق شده نیز مشهود بوده و وظایفی به عنوان کشور صاحب بندر و پرچم برعهده دارد .

|

نظرات کاربران