در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم‌نامه توسعه دانش محور و بهبود در فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای

در سال گذشته ، رویکرد جدیدی در این سازمان برای ارتباط منسجم با مراکز توسعه و فناوری در حوزه حمل و نقل و راهداری ، شکل گرفت و قرارداد همکاری‌های علمی با مراکز علمی و دانشگاهی از سوی دفتر مطالعات راهبردی منعقد شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، تفاهم‌نامه توسعه دانش‌محور و بهبود در فعالیت‌های کلان و اختصاصی بخش حمل و نقل جاده‌ای، بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، یکی از سیاست‌های اصولی وزارت راه و شهرسازی را در این برهه حساس اقتصادی ، توجه به ظرفیت‌های علمی در داخل کشور بیان کرد و اظهار داشت : در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران جاری است ، سیاست اصولی و پابرجا برای استفاده از توان و ظرفیت ارزشمند علمی در داخل کشور در وزارت راه و شهرسازی اتخاذ شده و امروز ۲ نمونه از اجرای این سیاست معرفی می‌شود که یک اثر فرهنگی و بنیادین در نگاه سازمانی و رفتار سازمانی وزارت متبوع به شمار می‌رود .

اسلامی این دو تفاهم‌نامه را در حوزه هواشناسی و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد و افزود : در بخش حمل و نقل جاده‌ای ، تفاهم‌نامه میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسید که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، هوشمندسازی حمل و نقل و در نتیجه افزایش بهره‌وری و بازدهی در بخش حمل و نقل جاده‌ای محقق شود .

وی با بیان این که حمل ونقل نقش اساسی در زندگی مردم و اقتصاد کشور دارد، افزود: هر چقدر نظام حمل و نقل کیفی‌تر و بهینه‌سازی شود ، با حداقل مصرف حداکثر بازدهی فراهم می‌شود و با استفاده از فناوری‌های جدید ، ناوگان حمل و نقل سهم بیشتری در کنترل قیمت تمام شده دارد و روند نوسازی ناوگان هم شتاب می‌گیرد .

دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، امضای تفاهم‌نامه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای را سرآغاز همکاری‌های مشترک میان وزارت ر اه و شهرسازی و شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد و افزود : این امر موجب خرسندی است که از توان و ظرفیت شرکت‌های داخلی و متخصصین کشور در راستای بهبود در فعالیت‌های اقتصادی بهره‌گیری شده و تجهیزات ونرم‌افزارهای بومی متناسب با نیازهای داخل کشور آماده‌سازی و تدوین می‌شود .

وی اظهار امیدواری کرد : با رفع موانع و توسعه همکاری‌های علمی و فناوری ، محیط مناسبی برای پویایی و رشد اقتصادی در حوزه‌های مختلف فعالیتی در وزارت راه و شهرسازی فراهم شود .

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان ر اهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای ، با اشاره به سهم بالای ۹۰ درصدی حمل و نقل جاده‌ای در حمل و نقل عمومی کشور ، اظهار داشت : در سال گذشته ، رویکرد جدیدی در این سازمان برای ارتباط منسجم با مراکز توسعه و فناوری در حوزه حمل و نقل و راهداری ، شکل گرفت و قرارداد همکاری‌های علمی با مراکز علمی و دانشگاهی از سوی دفتر مطالعات راهبردی منعقد شده است .

وی افزود : در ادامه این روند و به منظور استفاده از تجربیات موفق دنیا در زمینه توسعه و بهبود حمل و نقل کشور ، ارتقا خدمات ، بهره‌وری و تسهیل امور حمل ونقل کشور، تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دستور کار قرار گرفت و امروز به امضاء رسید . از سوی دفتر مطالعات راهبردی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کمیته‌های مشترک کاری تشکیل شده و جلسات این کمیته‌ها در حال برگزاری است .

این گزارش حاکی است تفاهم‌نامه یادشده از سوی منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به امضا رسید.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران