در حال بارگذاری ...

آخرین وضعیت راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه‌های کوچک

فعلاً ایرتاکسی از فرودگاه‌های کوچک به تهران به دلیل ترافیک بالای فرودگاه تهران و محدویت‌هایی که داریم ، نداریم ؛ ترجیح می‌دهیم فرودگاه‌هایی که ترافیک کمتری دارند ، در گام اول وارد بحث ایرتاکسی شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به روند تکمیل زیرساخت‌های ایرتاکسی با هماهنگی وزارت راه و سازمان هواپیمایی ، گفت : فعلا امکان پرواز ایرتاکسی به فرودگاه‌های پرتردد وجود ندارد .

سیاوش امیرمکری درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه‌های کوچک و موضوع هوانوردی عمومی ، اظهار داشت : بخش متقاضی ایرتاکسی بخش خصوصی است؛ اگر بخش خصوصی با محاسبات خود تشخیص دهد که این ظرفیت می‌تواند برایش درآمدزا‌ و اقتصادی باشد ، این کار را شروع می‌کند . در این حوزه ، قطعاً هر کسی که زودتر وارد شود، بیشترین سود را از این شرایط خواهد داشت.

تکمیل زیرساخت‌های ایرتاکسی با هماهنگی وزارت راه و سازمان هواپیمایی

وی با اشاره به روند تکمیلی زیرساخت‌های ایرتاکسی در کشور ، گفت : در مرحله اول با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری ‌و موافقت وزیر راه و شهرسازی و حوزه معاونت حمل و نقل وزارتخانه، در حال فراهم سازی زیرساخت‌ها و ایجاد مشوق‌هایی برای این حوزه هستیم ، اما بحث اصلی صدور مجوز برای ایجاد شرکت‌های ایرتاکسی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری است که آنها این موضوع را پیگیری می‌کنند .

امیرمکری اظهار داشت :‌ البته محدودیت‌هایی در حوزه امنیتی این پروازها وجود دارد که در حال مذاکره و تبادل نظر با دستگاه‌های مربوطه در این حوزه هستیم تا به نتیجه برسد .

ایرتاکسی برای فرودگاه‌های کوچک و کم‌تردد‌

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره احتمال راه‌اندازی ایرتاکسی در فرودگاه‌های پرتردد نظیر مهرآباد و شهید هاشمی‌نژاد مشهد ، اظهار کرد : در فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد ظرفیت ‌تکمیل است و این فرودگاه‌ها ظرفیت ایرتاکسی ندارد و نیاز هم نیست ، ایرتاکسی بیشتر برای جاهایی است که پرواز برنامه‌ای وجود ندارد اما فرودگاه‌ها و شهرهایی ‌که پرواز برنامه‌ای روتین زیادی دارند و در هر ساعت که مسافر نیاز داشت ، پرواز وجود دارد ، نیازی به ایرتاکسی ندارد و اصلا برای مسافر هم ارزش اقتصادی ندارد چون هر لحظه پرواز وجود دارد .

امکان پرواز از شهرهای کوچک به مراکز استان‌های بزرگ‌تر

وی در پاسخ به این سؤال که اگر متقاضی ایرتاکسی قصد پرواز از شهرهای کوچک به پایتخت یا مشهد داشت ، باید چکار کند ؟ گفت : اگر مسافری قصد استفاده از ایرتاکسی از مناطق کم تقاضا یا فرودگاه‌های کوچک را داشت ، به برخی مرکز استان منتقل می‌شود و از آنجا به تهران سفر می‌کند .

امیرمکری ادامه داد : فعلاً ایرتاکسی از فرودگاه‌های کوچک به تهران به دلیل ترافیک بالای فرودگاه تهران و محدویت‌هایی که داریم ، نداریم ؛ ترجیح می‌دهیم فرودگاه‌هایی که ترافیک کمتری دارند ، در گام اول وارد بحث ایرتاکسی شوند . همچنین‌ ما در این صورت دستمان بازتر است تا سایر خدمات هوانوردی عمومی ‌را در فرودگاه‌های کوچک ارائه دهیم و این خدمات در این فرودگاه‌ها مناسب‌تر خواهد بود .

تخفیف ۳۰ درصدی به تعرفه فرودگاهی ایرتاکسی و هواپیماهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم

وی درباره اعمال تخفیف ۳۰ درصدی بابت خدمات تعرفه فرودگاهی و ایرتاکسی و تناقض آن با قانون ماده ۱۶۱ ، توضیح داد : ‌در قانون ماده ۶۳ اختیاری به وزیر راه و شهرسازی داده است که به تشخیص خود برای افزایش تعداد پروازها تا ۳۰ درصد تخفیف در تعرفه‌های فرودگاهی قائل شود . البته این تخفیف ۳۰ درصدی عمدتا به پروازهای زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم (هواپیماهای که وزن تیک‌آف آنها زیر ۲۰۰۰ کیلوگرم است) اختصاص می‌یابد ‌که اغلب هواپیماهای ۲ الی ۳ نفره هستند . همچنین باید به این موضوع هم توجه داشت این تخفیف در تناقض با قانون ذکر شده نیست ‌‌چون ما برای افزایش پروازها بازار‌یابی می‌کنیم .

هفتم خردادماه امسال بود که شهرام آدم‌نژاد ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه هوانوردی عمومی ‌با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته از راه‌اندازی «تاکسی هوایی» در دو مسیر تا پایان سال خبر داد .

‌روز ۱۰ مهرماه امسال ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، اعلام کرد : ‌‌شرکت هواپیمایی ایران‌ایر‌ برای ایام اربعین امسال تعداد ۲ پرواز در قالب ایرتاکسی از کرمانشاه و ایلام راه‌اندازی کرده است .




مطالب مرتبط

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با رویکردی نوین در همسویی با اهداف و سیاست های امنیتی کشور ، با ارتقا و افزایش توان دفاع در تمامی حوزه‌های زیستی ، تروریستی ، سایبری ، شیمیایی و پرتویی ، با ایجاد مدیریت یکپارچه و منسجم با فرماندهی واحد ، مقابله با این تهدیدات را در دستور ...

|

در شهریور و مهر سال ۱۴۰۰ تمام دنیا اذعان داشتند که بخش هوایی ایران با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد اما هم‌اکنون در اوج عزت و اقتدار با گام‌های بلند در حال ادامه حرکت‌های مؤثر هستند .

|

فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل عمران و توسعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره برداری از پروژه های فرودگاه آبادان در آینده ای نزدیک ...

|

نظرات کاربران