در حال بارگذاری ...

تلاش برای تاسیس صندوق توسعه حمل‌ونقل در سال جاری

وزارت راه و شهرسازی در تلاش است یک سطحی از روابط و تعاملات را برای اعمال کمترین میزان دخالت در مدیریت طرح‌های عمرانی و پروژه‌ها به وجود آورد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ، پروژه در دست اجرا است» گفت : این پروژه‌ها با استفاده از توان شرکت‌های راهسازی در دست اجرا هستند و همواره بخش خصوصی به عنوان بدنه سازندگی کشور در اولویت قرار دارد .

شامگاه ششم مهرماه همایش بزرگ راهسازان با حضور وزیر راه و شهرسازی و به همت انجمن شرکت‌های راهسازی برگزار شد .

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن قدردانی از انجمن شرکت‌های راهسازی ایران و گرامیداشت یاد کسانی که تلاش‌های موثری در حوزه سازندگی داشته اند ، اظهار داشت : به‌رغم تمام مشکلات اعتباری و کمبود بودجه ، برای اعتلای این سرزمین نیاز به سازندگی داریم . اگرچه در گذشته منابع مالی کافی وجود داشته و به درستی استفاده نشده است اما مرور آن‌ها دردی دوا نمی‌کند .

اسلامی با بیان اینکه «حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ، پروژه در دست اجرا قرار دارد» گفت ؛ این پروژه‌ها با استفاده از توان شرکت‌های راهسازی در دست اجرا هستند و همواره بخش خصوصی به عنوان بدنه سازندگی کشور در اولویت قرار دارد . وزارت راه و شهرسازی در تلاش است یک سطحی از روابط و تعاملات را برای اعمال کمترین میزان دخالت در مدیریت طرح‌های عمرانی و پروژه‌ها به وجود آورد .

تخصیص‌های نامربوط بازگردانده می‌شوند

وی خاطرنشان کرد : در مدتی که من در سنگر راه و شهرسازی خدمتگذاری می‌کنم ، تلاش شده تخصیص‌های نامربوط بازگردانده شود . در باقی موارد نیز با صبر و منطق از مداخلات جلوگیری شده و این روند ادامه دارد .

اسلامی با اشاره به پیگیری‌های در دست انجام برای ایجاد منابع مالی پایدار در راستای توسعه حمل‌ونقل بیان داشت : خوشبختانه صندوق توسعه حمل‌ونقل مصوب ، ابلاغ و منابعی نیز برای آن دیده شد و امیدواریم در سال‌جاری تاسیس شود . سرفصل‌هایی نیز برای آن دیده شد تا به عنوان یک ذخیره اعتباری از طرح‌های عمرانی پشتیبانی کند .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساله اسناد خزانه و نرخ تنزیل آن نیز تاکید کرد : باید در پیشبرد برنامه‌ها به گونه‌ای مشارکت کنیم که مرتکب حق‌الناس نشویم . در مقابل نیز از آنجایی که اسناد خزانه بیت‌المال محسوب می‌شود ، آیتم نویس‌ها هم نسبت به بیت‌المال ملاحضه داشته باشند .

اسلامی با اشاره به قرار گرفتن ساخت و توسعه راه‌آهن‌ در قانون مشارکت‌های احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار کرد : اخیرا موفق به دریافت مصوبه انعقاد قرارداد مشارکت در اجرای پروژه اتصال بیرجند به راه آهن بافق - مشهد شدیم و تعداد دیگری نیز در راه است . لذا شرکت‌های راهسازی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم و مشارکت با بانک‌های توانمند در پروژه‌های ریلی مشارکت کنند .

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر بالا بردن اولویت‌های اجرایی آزادراه‌ها در کریدورهای داخلی ، افزود : مانطق دو و سه آزادراه تهران - شمال نیز باید تکمیل شوند و ظرفیت جاده‌ای برای دسترسی مردم به شمال کشور افزایش یابد . جاده ساحلی شمال هم  یک پروژه بزرگی است که اگر در قالب یک پکیج سرمایه‌گذاری با کارکرد‌های جانبی آن دیده شود ، به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند، بازده مالی بالایی در بر داشته باشد .

ثبت رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه ۵ درصد در قطعه ۳ آزادراه تبریز - مرند - بازرگان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه ۳ آزادراه تبریز - مرند - بازرگان بیان داشت : به‌رغم اینکه پیش‌بینی ‌ما پیشرفت فیزیکی ماهانه ۳ درصد بود ، اما به همت کنسیرسیوم متشکل از پیمانکاران داخلی الان رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه ۵ درصد ثبت شد . دو قطعه دیگر نیز در این آزادراه باید با سرعت شروع شود .

اسلامی استفاده از فرصت صادرات خدمات فنی – مهندسی را مهم برشمرد و گفت : با پیگیری‌های انجام شده در حوزه بین‌الملل زمینه‌های همکاری جدیدی در روابط با کشور‌های مختلف از جمله ترکمنستان و سوریه ایجاد شد و بخش خصوصی ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کند .

وی با تاکید بر اینکه «باید همه با هم با صبوری و همدلی به صورت متحد از این مقطع با موفقیت عبور کنیم.» یادآور شد : خوشبختانه پروژه‌ها فعال هستند و تمام تلاش ما جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های عمرانی است و به این اقدام اهتمام ویژه داریم .




مطالب مرتبط

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران