در حال بارگذاری ...

آمار شهدا ، آزادگان ، جانبازان و رزمندگان مدال درخشانی بر سند راه‌آهن

امروز بازهم ما در شرایط جنگی قرار داریم و دشمن با اعمال تحریم های ظالمانه در تلاش است تا ملت ایران را تسلیم کند ، اما شاخص ها نشان می دهد که دشمن برای دستیابی به این هدف خود ، ناگام مانده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ، با بیان این که وجود آمار شهدا ، آزادگان ، جانبازان و رزمندگان مدال درخشانی بر سند راه‌آهن است ، گفت : امنیت امروز کشور ما مدیون ایثارگری و از جان گذشتگی های رزمندگان اسلام در زمان دفاع مقدس است .

سعید رسولی همزمان با هفته دفاع مقدس ، در مراسم تکریم از رزمندگان سرافراز راه آهن اظهار داشت : وجود ۲۳۶ شهید ، ۹۸۴ جانباز ، ۵۳ آزاده و ۱۶۰۸ رزمنده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که کارکنان راه آهن در زمان هشت سال دفاع مقدس ، علاوه بر خدمت مجاهدانه در راه آهن نقش برجسته ای در جبهه های نور علیه ظلمت نیز ایفا کرده اند . جا دارد رشادت ها و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس در دانشگاه های جنگ دنیا تدریس شود که چطور مردم سرافراز ایران توانستند با رشادت، بصیرت و غیرت صحنه های با شکوه و درخشانی را در جبهه های جنگ تحمیلی خلق کنند .

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد : روحیه جهادی در بین خانواده بزرگ راه آهن همواره موج می زند و ما امروز به پشتگرمی این نیروی انسانی ارزشمند و کاردان می توانیم برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور گام‌های اساسی برداریم تا به جایگاه واقعی برسیم . تقارن هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم فرصتی است تا بار دیگر شجاعت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در زمان جنگ تحمیلی به جوانان و نسل های جدید منتقل شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : امروز بازهم ما در شرایط جنگی قرار داریم و دشمن با اعمال تحریم های ظالمانه در تلاش است تا ملت ایران را تسلیم کند ، اما شاخص ها نشان می دهد که دشمن برای دستیابی به این هدف خود ، ناگام مانده است . در راستای قطع وابستگی ها امروز بسیاری از قطعات مورد نیاز صنعت ریلی کشور در داخل تولید می شود و این سبب شده ما با آرامش خاطر بیشتری برای به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد حمل ونقل ریلی برنامه ریزی کنیم و در این مسیر راه آهن در تلاش است با نگاه به ظرفیت های داخلی تمام وابستگی های جدی کشور در این بخش ، به خارج قطع شود .

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد : ما مصمم هستیم با همدلی و صمیمیت با استفاده از ظرفیت های داخلی به خصوص در شرایط جنگ اقتصادی ، برای رسیدن به موفقیت های بزرگ در راه آهن گام‌های اساسی برداریم .

رسولی با اشاره به سفر خود به همراه وزرای راه و شهرسازی و صنعت ، معدن و تجارت به اصفهان یادآور شد : خوشبختانه در این سفر شاهد تولید انبوه ریل در ذوب آهن اصفهان بودیم و مطمئن هستیم که ریل مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و من از تلاش های تمام دست اندرکاران در این زمینه ممنون هستم .

در ادامه این مراسم فرمانده بسیج راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : هفته دفاع مقدس به همه مردم ایران تعلق دارد و همه مردم ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ در این حماسه داشتند و کارکنان راه آهن نیز با انجام کارهای بزرگی در طول ۸ سال دفاع مقدس ، با روحیه خوبی ظاهر شدند .

سرهنگ «داود عباس زاده» تاکید کرد : بعد از نیروهای مسلح و جهاد ، پرسنل راه آهن در زمان جنگ تحمیلی نقش مهمی را در دفاع از سرزمین های اسلامی بر عهده داشتند و باید تلاش کنیم با ارائه اسناد و مدارک این نقش ارزشمند را به ثبت ملی برسانیم .

وی با بیان اینکه تجلیل از آزادگان ، جانبازان و رزمندگان اسلام وظیفه همه آحاد ملت است ، گفت : رشادت ها ، دلسوزی ها ، خلاقیت ها و از جان گذشتگی های مردم در دوران دفاع مقدس ، امروز ما را روسفید کرده است .

شایان ذکر است ، همزمان با هفته دفاع مقدس راه آهن جمهوری اسلامی ایران به همراه تمام سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاهی در موزه دفاع مقدس اقدامات و دستاوردهای ۸ سال جنگ تحمیلی را در معرض دید عموم مردم قرار داده است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

|

مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

|

مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

|

تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

|

این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

|

نظرات کاربران