در حال بارگذاری ...

اتصال به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی با قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

نمی‌توانیم بدون سرمایه‌گذاری در سرعت بالا و ایمن در حمل و نقل انتظار داشته باشیم که راه ابریشم را در اختیار داشته باشیم. بنابراین این موضوع جزو بایدهای ما در جمهوری اسلامی است و باید به آن بپردازیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد اسلامی گفت : موضوع مهم در خصوص پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران اتصال تهران اصفهان نیست ، موضوع مهم این است که به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل می‌شویم . در کشورهای منطقه شاهد طرح یک کمربند ، یک راه هستیم که دولت چین مطرح کرده و سرمایه‌گذاری هنگفتی را هم برای آن تعریف کرده است .

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به همراه برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی ، نمایندگان مجلس و مسئولان استان اصفهان گفت : پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران یکی از پروژه‌های راهبردی در حوزه زیربنایی حمل و نقل است که از سال‌ها پیش شروع شده و متاسفانه از حدود ٢ سال پیش مقداری با رکود مواجه شد . خدا را شکر در این چند ماه گذشته موانع این پروژه برطرف شده و امروز بعد از ماه‌ها توقف فعال شده است .

وی ادامه داد : موضوع مهم در خصوص این پروژه اتصال تهران - اصفهان نیست ، موضوع مهم این است که به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل می‌شویم . در کشورهای منطقه شاهد طرح یک کمربند یک راه هستیم که دولت چین مطرح کرده و سرمایه‌گذاری هنگفتی را هم برای آن تعریف کرده است . راه ابریشم به لحاظ تاریخی، عقلی و اقتصادی از ایران عبور می‌کرد ، امروز باید بتوانیم راه ابریشم جدید را با تکنولوژی پیشرفته که حرکت سریع و حرکت اقتصادی را به ارمغان می‌آورد پیش ببریم .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حتما باید در این مسیر سرمایه‌گذاری کنیم تا باقی بمانیم ، اظهار کرد : نمی‌توانیم بدون سرمایه‌گذاری در سرعت بالا و ایمن در حمل و نقل انتظار داشته باشیم که راه ابریشم را در اختیار داشته باشیم . بنابراین این موضوع جزو بایدهای ما در جمهوری اسلامی است و باید به آن بپردازیم .

وی با بیان اینکه امروز در این پروژه در حال فعالیت و تجهیز هستند ، توضیح داد : اولویت در مشخصات فنی و کار حداکثری که تا امروز انجام شده بین قم تا اصفهان است. به جز ٣٠ کیلومتر در منطقه اصفهان ، زیرسازی ٢١۵ کیلومتر از این پروژه نزدیک به ٧٠ درصد پیشرفت داشته است . این موضوع ایجاب می‌کند فعالیت روی این ناحیه را بیش‌تر کنیم تا بتوانیم به روسازی رسیده و پروژه به انتها نزدیک‌تر شود . تلاش کردیم وزنه‌هایی که به پای این پروژه هست را برداریم و در حال برداشتن آن هستیم و امیدواریم بتوانیم از اولین الگوی حمل و نقل پیشرفته ریلی در ایران بهره‌برداری کنیم و از آنجا به شمال ، جنوب ، شرق و غرب ادامه دهیم تا زنجیره تکمیل شود .

وزیر راه و شهرسازی در پایان درخصوص زمان راه‌اندازی این پروژه گفت : در حال حاضر به دلیل متغیرهای زیاد نمی‌توان پیش‌بینی زمانی دقیق داد . مطالبات مردمی ، خرید اراضی و ... متغیرهایی است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد. از مردم عزیز که در مسیر قرار دارند خواهش دارم که حتما برای این موضوع همکاری کنند .




نظرات کاربران