در حال بارگذاری ...
  • اتصال به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی با قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

    نمی‌توانیم بدون سرمایه‌گذاری در سرعت بالا و ایمن در حمل و نقل انتظار داشته باشیم که راه ابریشم را در اختیار داشته باشیم. بنابراین این موضوع جزو بایدهای ما در جمهوری اسلامی است و باید به آن بپردازیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد اسلامی گفت : موضوع مهم در خصوص پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران اتصال تهران اصفهان نیست ، موضوع مهم این است که به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل می‌شویم . در کشورهای منطقه شاهد طرح یک کمربند ، یک راه هستیم که دولت چین مطرح کرده و سرمایه‌گذاری هنگفتی را هم برای آن تعریف کرده است .

    محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران به همراه برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی ، نمایندگان مجلس و مسئولان استان اصفهان گفت : پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران یکی از پروژه‌های راهبردی در حوزه زیربنایی حمل و نقل است که از سال‌ها پیش شروع شده و متاسفانه از حدود ٢ سال پیش مقداری با رکود مواجه شد . خدا را شکر در این چند ماه گذشته موانع این پروژه برطرف شده و امروز بعد از ماه‌ها توقف فعال شده است .

    وی ادامه داد : موضوع مهم در خصوص این پروژه اتصال تهران - اصفهان نیست ، موضوع مهم این است که به زنجیره حمل و نقل پیشرفته جهانی متصل می‌شویم . در کشورهای منطقه شاهد طرح یک کمربند یک راه هستیم که دولت چین مطرح کرده و سرمایه‌گذاری هنگفتی را هم برای آن تعریف کرده است . راه ابریشم به لحاظ تاریخی، عقلی و اقتصادی از ایران عبور می‌کرد ، امروز باید بتوانیم راه ابریشم جدید را با تکنولوژی پیشرفته که حرکت سریع و حرکت اقتصادی را به ارمغان می‌آورد پیش ببریم .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حتما باید در این مسیر سرمایه‌گذاری کنیم تا باقی بمانیم ، اظهار کرد : نمی‌توانیم بدون سرمایه‌گذاری در سرعت بالا و ایمن در حمل و نقل انتظار داشته باشیم که راه ابریشم را در اختیار داشته باشیم . بنابراین این موضوع جزو بایدهای ما در جمهوری اسلامی است و باید به آن بپردازیم .

    وی با بیان اینکه امروز در این پروژه در حال فعالیت و تجهیز هستند ، توضیح داد : اولویت در مشخصات فنی و کار حداکثری که تا امروز انجام شده بین قم تا اصفهان است. به جز ٣٠ کیلومتر در منطقه اصفهان ، زیرسازی ٢١۵ کیلومتر از این پروژه نزدیک به ٧٠ درصد پیشرفت داشته است . این موضوع ایجاب می‌کند فعالیت روی این ناحیه را بیش‌تر کنیم تا بتوانیم به روسازی رسیده و پروژه به انتها نزدیک‌تر شود . تلاش کردیم وزنه‌هایی که به پای این پروژه هست را برداریم و در حال برداشتن آن هستیم و امیدواریم بتوانیم از اولین الگوی حمل و نقل پیشرفته ریلی در ایران بهره‌برداری کنیم و از آنجا به شمال ، جنوب ، شرق و غرب ادامه دهیم تا زنجیره تکمیل شود .

    وزیر راه و شهرسازی در پایان درخصوص زمان راه‌اندازی این پروژه گفت : در حال حاضر به دلیل متغیرهای زیاد نمی‌توان پیش‌بینی زمانی دقیق داد . مطالبات مردمی ، خرید اراضی و ... متغیرهایی است که نمی‌توان پیش‌بینی کرد. از مردم عزیز که در مسیر قرار دارند خواهش دارم که حتما برای این موضوع همکاری کنند .




    مطالب مرتبط

    فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات برای توسعه هوانوردی عمومی در فرودگاه ها

    فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات برای توسعه هوانوردی عمومی در فرودگاه ها

    ما آمادگی داریم با شرایط فعلی از تمام ظرفیت در فرودگاه های کشور برای توسعه هوانوردی عمومی استفاده کنیم اما می بایست موضوع چگونگی تامین امنیت پروازها و سوختگیری هواپیماها مشخص شود تا مانع عملیاتی شدن این طرح نشود .

    |

    نظرات کاربران