در حال بارگذاری ...
  • بازدید مدیرعامل شرکت ساخت از آخرین عملیات اجرایی مسیر راه آهن میانه - بستان آباد

    این مسیر میانبر خط ریلی تهران به سمت تبریز بوده و زمان سیر در مسیر تبریز – تهران حدود ۵ ساعت کاهش می‌یابد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی : سوت قطار میانه - تبریز مهرماه امسال در ایستگاه شهرستان بستان‌آباد به صدا در می‌آید .

    خیرالله خادمی با اشاره به بازدید از آخرین عملیات اجرایی مسیر راه آهن میانه به بستان آباد اظهار داشت : هدف این بود که این مسیر را به همراه مسئولان استانی و شهرستانی بازدید کرده و موارد و مشکلات مربوط به ۱۳۲ کیلومتر را بررسی و برطرف کنیم . خوشبختانه در طول این ۱۳۲ کیلومتر از میانه به بستان آباد که با قطار طی شد روسازی مناسب با سرعت مطمئنه به اتمام رسیده و امیدواریم آخرین مراحل تکمیل ایستگاه بستان آباد در چند روز آینده به اتمام برسد و شرایط برای بهره‌برداری از این مسیر ریلی مهم فراهم شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود : این مسیر میانبر خط ریلی تهران به سمت تبریز بوده و زمان سیر در مسیر تبریز – تهران حدود ۵ ساعت کاهش می‌یابد .

    وی تکمیل ایستگاه قطار در شهر بستان‌آباد را آخرین کار برای افتتاح پروژه راه آهن میانه تا بستان آباد عنوان کرد و افزود : این ایستگاه مراحل پایانی خود را طی می‌کند .

    خادمی با اشاره به بهره برداری از خط ریلی میانه - تبریز ، افزود : عملیات اجرایی این خط به سمت تبریز با روند خوبی در حال اجرا بوده و در سال آینده قطار به ایستگاه خاوران تبریز می‌رسد . همچنین بالاست ریزی به سمت تبریز از ایستگاه بستان آباد شروع شده و خوشبختانه زیرسازی این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر آماده شده و از از هفته آینده همزمان با ریل گذاری ، روسازی و تراورس گذاری نیز از بستان آباد به تبریز آغاز می‌شود . عملیات اجرایی به سمت تبریز هم با روند بسیار خوبی در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده به ایستگاه خاوران تبریز برسد و بدین ترتیب مسیرتکمیلی را از میانه به بستان آباد و از بستان آباد به تبریز برسانیم .

    وی زمان بندی برای تکمیل پروژه راه آهن تا تبریز را آخر سال ۹۹ عنوان کرد و افزود : تا ۱۵ مهر ماه سال جاری پروژه میانه به بستان آباد به راه آهن جمهوری اسلامی برای بهره برداری و تعیین سرعت تحویل داده می‌شود . تا بستان آباد عملیات به اتمام رسیده و این مسیر ریلی مهمترین محور از لحاظ ریلی بوده و حدود ۳۶ میلیون مترمکعب عملیات خاکی که تقریبا بزرگترین عملیات خاکی در یک محور  سراسر ریلی کشور است انجام شده و نزدیک به ۷.۵ کیلومتر تونل و پل فقط در محدوده بستان آباد – میانه اجرا شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

    |

    نظرات کاربران