در حال بارگذاری ...

افتتاح بخشی از بزرگراه زنجان - بیجار تا پایان آذرماه سال جاری

عملیات اجرایی این محور حدفاصل زنجان تا زرین آباد آغاز شده است و برنامه‌ریزی شده است تا در فصل کاری امسال ۴۲ کیلومتر از این محدوده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان زنجان خبر داد : بخشی از بزرگراه زنجان - بیجار که مهمترین مسیر ارتباطی استان زنجان و کردستان است تا پایان آذرماه آماده بهره‌برداری می‌شود .

خیراله خادمی صبح امروز به استان زنجان سفر کرد و با حضور در محل پروژه‌ها در جریان آخرین وضعیت اجرایی زیرساخت‌های حمل و نقل قرار گرفت .

وی از روند اجرای محور زنجان - بیجار بازدید کرد و ضمن تاکید بر اهمیت این مسیر مواصلاتی در اتصال استان زنجان و کردستان گفت : این محور یکی از پر ترافیک‌ترین مسیرهای مواصلاتی استان زنجان با استان کردستان و نزدیک‌ترین مسیر اتصال استان کردستان به مرکز و شمال کشور محسوب می‌شود .

خادمی طول این محور را ۱۴۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود : عملیات اجرایی این محور حدفاصل زنجان تا زرین آباد آغاز شده است و برنامه‌ریزی شده است تا در فصل کاری امسال ۴۲ کیلومتر از این محدوده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح بخش دیگر این محور که در استان زنجان قرار دارد اظهار داشت : ادامه مسیر نیز تا کیلومتر ۸۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی در حال اجرا است و قطعه پایانی باقیمانده در این استان نیز در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد . بهره‌برداری از این بزرگراه علاوه بر تسهیل تردد در مسیر ، موجب کاهش سوانح و افزایش ایمنی در محور خواهد بود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در این سفر همچنین از محور زنجان - دندی - تکاب بازدید کرد و در این خصوص گفت :‌ با توجه به موقعیت جغرافیایی زنجان ، این استان شاهراه ارتباطی مرکز به غرب و شمالغرب کشورمحسوب می‌شود و به همین دلیل توسعه شبکه راه‌های ارتباطی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . محور زنجان - دندی با توجه به شرایط ذکر شده یکی از مهمترین محورهای ارتباطی در اتصال استان آذربایجان غربی به مرکز و شمال کشور محسوب می‌شود .

خادمی ادامه داد : با توجه به وجود معادن متعدد در این استان به ویژه معادن سرب و روی انگوران و طلای زرشوران این محور می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات و افزایش ایمنی محور ایفا می‌کند .

معاون وزیر و راه و شهرسازی با اشاره به نقش این بزرگراه در توسعه صنعت گردشگری بیان داشت: این محور موجب تسهیل تردد به منطقه نمونه گردشگری تخت سلیمان است .

وی طول محور را ۱۶۰ کیلومتر اعلام و اظهار داشت : ۱۲۵ کیلومتر از این محور در استان زنجان واقع شده است که ۴۰ کیلومتر آن زیر عبور ترافیک قرار دارد و ۴۵ کیلومتر دیگر نیز در مرحله عملیات خاکی است .

وی از مشارکت در تامین مالی این پروژه از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران خبر داد و گفت : تکمیل این محور نقش موثری در حمل  مواد معدنی به مراکز مورد نظر دارد و به همین منظور شرکت ایمیدرو نسبت به تامین بخش از منابع مورد نیاز این پروژه اعلام آمادگی کرده است . برنامه‌ریزی شده است بخشی از این پروژه طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ آماده بهره‌برداری شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین از حذف گردنه چایرلو واقع در محور زنجان - دندی - تکاب خبر داد و گفت : این گردنه که جزو سخت ترین و برف گیرترین گردنه های استان است طی عملیات بهسازی حذف خواهد شد .




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

نظرات کاربران