در حال بارگذاری ...

تشریح برنامه جامع بازگشت زائران در ایام اوج سفرهای اربعین

برای اربعین امسال با تمهیدات اتخاذ شده ، لاستیک تشویقی برای اتوبوس‌هایی که ۳ سرویس به مرزها یا ۳ هزار کیلومتر کارکرد در ایام اجرای طرح داشته باشند تخصیص داده خواهد شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « روزهای ۲۵ تا ۲۹ مهرماه به عنوان روزهای اوج سفر‌های اربعین تعیین شده است» گفت : برای ایام اوج سفرهای اربعین ، برنامه جامعی برای بازگشت زائران از مرز مهران به پایانه‌های معین و سایر مرزها به استان‌های مبدا تهیه و جزئیات ممنوعیت‌ها و محدود‌های تردد ناوگان در این ایام نیز به طور کامل تشریح شده است .

مهران قربانی با توجه به نقش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص مدیریت حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین کشور و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت : اجرای طرح‌های ویژه جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ۱۷ مهرماه تا سوم آبان ماه به مدت ۱۷ روز برگزار می‌شود که روزهای ۲۵ تا ۲۹ مهرماه به عنوان روزهای اوج سفر‌های اربعین تعیین شده است . در پنج روز اوج سفرهای بازگشت اربعین سه شهر کرمانشاه ، همدان و اندیمشک به عنوان پایانه‌های مسافربری معین برای مرز مهران تعیین شده‌اند . بنابراین اتوبوس‌های برون‌شهری در اوج سفرهای بازگشت از مبدا مهران فقط به پایانه‌های معین سرویس‌دهی خواهند کرد .

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «در اوج سفرهای اربعین زائران در زمان بازگشت از مرز مهران به مقاصد شهر‌های قم ، ساری ، گرگان ، مشهد ، بجنورد از پایانه مسافربری  معین همدان منتقل خواهند شد» گفت : همچنین در ایام اوج سفرهای اربعین زائران در زمان بازگشت از مرز مهران به مقاصد شهرهای اراک ، شهر کرد ، یزد ، اصفهان و خرم آباد از پایانه معین اندیمشک منتقل خواهند شد . همچنین زائران به مقاصد شهرهای کرج ، رشت ، سنندج ، قزوین ، سمنان ، زنجان ، تهران ، اردبیل ، ارومیه ، تبریز از پایانه مسافربری معین کرمانشاه منتقل خواهند شد .

وی تاکید کرد : استان های خوزستان ، خراسان جنوبی ، فارس ، کرمان ، یزد و اصفهان نیز باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز چذابه استفاده و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر باید برای ورود و خروج به کشور عراق از مرز شلمچه استفاده کنند . در ضمن استان‌های اصفهان ، فارس و کرمان می‌توانند از هر دو مرز چذابه و شلمچه تردد کنند . برای تردد از مرز خسروی بسته به شرایط مقرر از سوی مراجع ذی‌ربط  تعیین مسیر و اطلاع رسانی متعاقبا انجام خواهد شد .

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای یادآور شد : در ایام طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی با توجه به بسیج کلیه ناوگان مسافری  و بهره‌گیری از حد اکثر ظرفیت موجود و لحاظ یکسرخالی بودن ناوگان اعزامی به مرزهای چهارگانه، نرخ حمل‌ مسافر بر اساس نرخ مصوب و با احتساب یکسرخالی بودن ناوگان قابل دریافت است.

اختصاص لاستیک تشویقی به اتوبوس‌های حامل زائران بر اساس کارکرد

قربانی با اشاره به طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای ناوگان عمومی اتوبوس بیان داشت : برای اربعین امسال با تمهیدات اتخاذ شده ، لاستیک تشویقی برای اتوبوس‌هایی که ۳ سرویس به مرزها یا ۳ هزار کیلومتر کارکرد در ایام اجرای طرح داشته باشند تخصیص داده خواهد شد .  

وی تصریح کرد : ارائه سرویس‌های دربستی به سایر نقاط داخل کشور در ایام  طرح (۱۷ مهر تا ۳ آبان) ممنوع است ، البته ارائه سرویس‌های دربستی یکسره برای ناوگان مسافری ترانزیت با حد اکثر سن ۵ سال ، صرفا تا قبل از ایام اوج سفرهای بازگشت زائرین (۲۵ مهرماه) میسر بوده و ناوگان مشمول ، موظف است ۲۴ ساعت پس از خروج از مرز به کشور  باز گردد . در ضمن  خروج سرویس‌های دربستی در ایام اوج سفر بازگشت زائران ممنوع است .

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود : ارائه سرویس‌های دو سره برای ناوگان مسافری ترانزیت ایرانی با حداکثر سن ۳ سال صرفا برای اعزام گروهی جانبازان و معلولان (ویلچری) دارای معرفی‌نامه از نهاد‌های ذی‌ربط و تایید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میسر خواهد بود . ارائه سرویس‌ دربستی دو سره برای ناوگان عراقی دارای قرارداد با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی ، میسر است .




مطالب مرتبط

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

         

|

با وجود همه کمبودها ، اربعین امسال در حوزه خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در جایگاه خود نمونه و کم‌نظیر بود .

|

در کمیته درآمد سایر حوزه‌های درآمدی ، اقدامات ، نظارت‌ها و کنترل‌هایی که تاکنون انجام شده بود ، مطرح و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت .

|

نظرات کاربران