در حال بارگذاری ...
  • امضا توافقنامه حمل و نقل آزاد کریدور ریلی ایران - ترکیه

    ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای خاورمیانه با داشتن موقعیت استراتژیک در منطقه ، کلید طلایی حمل و نقل آسیا و اروپا می‌باشد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، توافقات ریلی فی مابین اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن ترکیه جهت ایجاد کریدور حمل و نقل ریلی آزاد امضا شد .

    پس از انجام نشست‌های متعدد با حضور نمایندگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و راه آهن ترکیه ، مدیران شرکت بهینه ترابر آژور و شرکت رسان ریل پارس ، که ماه‌های گذشته در تهران و آنکارا برگزار شد ، توافقنامه حمل و نقل آزاد کریدور ریلی ایران - ترکیه را امضا کردند .

    کریدور ریلی ایران - ترکیه از مبدا کشورهای آسیای میانه همچون قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ازبکستان ، ترکمنستان به سمت ترکیه و اروپا فعالیت خواهد کرد . ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای خاورمیانه با داشتن موقعیت استراتژیک در منطقه ، کلید طلایی حمل و نقل آسیا و اروپا می‌باشد . این کریدور به زودی فعالیت خود را برای حمل بارهای صادراتی و ترانزیتی را با نازل‌ترین قیمت حمل و نقل شروع می‌کند .

    لازم به ذکر است که این کریدور قابلیت حمل بار از کشورهای چین ، پاکستان و افغانستان به سمت مقاصد متعدد کشورهای اروپایی را دارا می‌باشد . دسترسی بنادر کشور ترکیه به خطوط ریلی ، امکان ترانزیت کالا از مبدا ایران و آسیای میانه به سمت کشورهای شمال آفریقا ، مصر ، لیبی ، تونس و مراکش را امکان پذیر نموده است .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مصطفی اقدم فورواردر بین المللی ریلی و رئیس هیات مدیره شرکت بهینه ترابر آژور در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه موسوم ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    نظرات کاربران