در حال بارگذاری ...

تشریح مشوق های موثر برای جذب سرمایه گذار در بنادر کشور

حمایت دولت در بحث انرژی باید به صورت دراز مدت برنامه ریزی شود ، چرا که حمایت دولت در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاری بندری با بازگشت سرمایه نخواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو اتاق بازرگانی ایران ، " ارائه تخفیف های گمرکی"، "عوارض بندری رقابتی و کمتر نسبت به بنادر دیگر" و " معافیت های مالیاتی با توجه به کارکرد بندر" را از جمله مشوق های موثر برای جذب سرمایه گذار در بنادر عنوان کرد .

محمدرضا صفا ؛ عضو اتاق بازرگانی ایران درباره رونق بنادر کوچک و فرصت های سرمایه گذاری که در آن وجود دارد ، گفت : " ارائه تخفیف های گمرکی"، "عوارض بندری رقابتی و کمتر نسبت به بنادر دیگر" و " معافیت های مالیاتی با توجه به کارکرد بندر" می توانند مشوقی برای جذب سرمایه گذار در بنادر و توجیهی برای حضور سرمایه گذار در بنادر باشند .

وی ارائه وام های کم سود به سرمایه گذار برای حضور پررنگ تر در بنادر" را مشوقی دیگر برای سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت : سرمایه گذاری در زیرساخت های تولیدی در بنادر کوچک باید از حمایت دولت در بخش تامین انرژی و سرمایه گذاری در این زمینه برخوردار باشد .

به گفته صفا ، حمایت دولت در بحث انرژی باید به صورت دراز مدت برنامه ریزی شود ، چرا که حمایت دولت در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاری بندری با بازگشت سرمایه نخواهد بود .

عضو اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه " رونق بندر به خودی خود در اولویت قرار دارد "، تاکید کرد : توسعه حمل و نقل ریلی برای دولت هزینه بر خواهد بود و تا زمانی که رونق اقتصادی مناسب برای بندر ایجاد نشود ، توسعه خطوط ریلی در بنادر کوچک توجیه اقتصادی نخواهد داشت .




مطالب مرتبط

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

در حوزه توسعه دریامحور غفلت‌ کرده‌ایم . کشورهای منطقه از جمله امارات و عمان به خوبی از ظرفیت‌های دریایی و بندری خود طی سالیان گذشته بهره‌ برده‌اند و اکنون در موقعیت خوبی قرار دارند اما متاسفانه ما در حوزه توسعه دریامحور غفلت کرده‌ایم و باید به طور اساسی با اقدامات کلان ...

|

نظرات کاربران