آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ کابلی پل سفید با دستور وزیر راه و شهرسازی
به منظور احداث این کمربندی ۱۸۳ هزار متر مکعب خاکبرداری ، ۴۱۸ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۲۲ هزار متر مربع قالببندی ، ۴۷۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی ، ۱۶ هزار متر مکعب بتنریزی و ۶۳ هزار تن آسفالتریزی صورت گرفته است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، خادمی از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران خبر داد و گفت : امروز با دستور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی پل بزرگ کابلی پل سفید به طول ۶۰۰ متر آغاز شد و بال شرقی کمربندی محمود آباد به طول ۶.۵ کیلومتر نیز به بهرهبرداری رسید . پل بزرگ کابلی پل سفید به طول ۶۰۰ متر در مجاورت پل راهآهن شمال کشور طراحی شده و بخشی از بزرگراه رودهن - فیروزکوه - قائمشهر است که در ۴۴ کیلومتری شهر قائمشهر قرار دارد .
خادمی در اهمیت احداث این پل اظهار داشت : با بهرهبرداری از این پروژه ضمن حذف گره ترافیکی محدوده شهر پل سفید ، کل محور تهران - فیروزکوه - قائمشهر به صورت بزرگراه در دسترس خواهد بود .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیستم سازهای عرشه پل به صورت دال مجوف بتنی ادامه داد : این پل دارای ۲۰ دهانه است که ۲۷۵ متر طول کل پلهای دسترسی آن و ۳۲۵ متر نیز طول پلهای اصلی آن است . این پل دارای ۱۱۸ شمع است و برای احداث آن ۶۰ متر دیوار سازی صورت گرفته است .
خادمی همچنین از کنارگذر جنوبی بابل نیز بازدید کرد و اظهار داشت : این کنارگذر ۱۶ کیلومتر طول دارد و به جز دو تقاطع غیرهمسطح آن در حال حاضر زیر عبور ترافیک قرار دارد . عملیات تکمیلی در دو تقاطع غیرهمسطح به طول ۴۳ و ۱۶۰ متر باقی مانده است که در بازدید امروز وزیر راه و شهرسازی از پروژه در خصوص تملک و ارزیابی زمینهای مسیر و تامین اعتبار مباحثی مطرح شد .
حذف گره ترافیکی محمودآباد
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح کمربندی محمودآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت : کمربندی محمودآباد ۱۲.۵ کیلومتر است که در ضلع جنوبی این شهر طراحی شده و امروز بال شرقی آن به طول ۶.۵ کیلومتر به بهرهبرداری رسید که از محدوده ترسیاب آغاز و به جاده محمودآباد - سرخرود منتهی میشود .
خادمی بهرهبرداری از این کمربندی را موجب حذف بخش عمدهای از ترافیک شهر محمودآباد دانست و اظهار داشت : بال غربی نیز ۶ کیلومتر است و در حال حاضر در مرحله مطالعات قرار دارد .
وی در خصوص عملیات اجرایی انجام شده در این پروژه اعلام داشت : به منظور احداث این کمربندی ۱۸۳ هزار متر مکعب خاکبرداری ، ۴۱۸ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۲۲ هزار متر مربع قالببندی ، ۴۷۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی ، ۱۶ هزار متر مکعب بتنریزی و ۶۳ هزار تن آسفالتریزی صورت گرفته است .
معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه این سفر از بازدید محور ساری - تاکام از سوی وزیر راه و شهرسازی خبر داد و بیان کرد: این محور در اتصال دو استان مازندران و سمنان به یکدیگر و همچنین حذف گلوگاههای ترافیکی جنوب شهر ساری از اهمیت ویژهای برخوردار است .
خادمی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۲.۵ درصد اعلام کرد و افزود : این محور ۲۱.۵ کیلومتر است که از سال ۸۹ تا ابتدای سال ۹۷ تنها ۳ کیلومتر از این پروژه به بهرهبرداری رسیده بود . از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۵ کیلومتر آن زیر عبور قرار گرفته است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا آبان ماه سالجاری ۹ کیلومتر دیگر از این محور تکمیل و آماده بهرهبرداری خواهد بود . پیشبینی میشود تا پایان سال ۹۸ کل محور ساری - تاکام به صورت بزرگراه در دسترس هموطنان قرار بگیرد.