در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از خط دوم بلاک یزد - یزدگرد در راه آهن یزد

    در حال حاضر به دلیل یک خطه بودن خطوط ریلی ، قطارها به صورت رفت و برگشتی روی یک خط در حال حرکت هستند ، از این رو پیش‌بینی می‌شود با تکمیل  پروژه دو خطه ، ۲۰ درصد به ظرفیت موجود اضافه شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با اتمام عملیات احداث خط دوم بلاک یزد - یزدگرد ، با حضور مدیر کل راه آهن یزد ، بلاک مذکور مورد بهره برداری قرار گرفت .

    مهندس سید مصطفی داودی در حاشیه آغاز بهره برداری از خط دوم بلاک یزد – یزدگرد گفت : به منظور رفاه حال مسافرین ، ارتقاء ایمنی ، کاهش مدت زمان توقف قطار ها و تسهیل برنامه ریزی در جهت تعمیر و بهینه سازی شبکه ریلی ، پروژه دوخطه محور بافق ـ ارژنگ در محدوده اداره کل مراحل نهایی آماده سازی خود را طی می کند . یکی از مزایای دو خطه کردن شبکه ریلی ، افزایش ظرفیت بارگیری است، به طوری که ، با استفاده از سوزن های بتنی و تراورس هایی با بار محوری ۳۰ تن در محور دوخطه ، ظرفیت افزایش بار واگن ها تا ۲۰ درصد ارتقا می یابد . 

    مدیر کل راه آهن یزد افزود : مهم‌ترین مشکل خطوط ریلی در محور اداره کل ، رسیدن به حد نهایی ظرفیت آن است و در این شرایط امکان افزایش قطار به خطوط ریلی از استان سلب شده است ، در حالی که با اضافه شدن خط دوم ، امکان اعزام قطار های بیشتری در خطوط ریلی منطقه ایجاد خواهد شد و جای امیدواری است که با بهره برداری کامل از خط دوم محور بافق - ارژنگ ، قطارهای بیشتری به مقاصد مختلف راه اندازی شود .

    مهندس داودی مهم‌ترین مزیت دو خطه شدن شبکه ریلی را افزایش ظرفیت شبکه در کنار ارتقاء ایمنی سفرها و حمل و نقل ریلی عنوان می‌کند و می‌افزاید : در حال حاضر به دلیل یک خطه بودن خطوط ریلی ، قطارها به صورت رفت و برگشتی روی یک خط در حال حرکت هستند ، از این رو پیش‌بینی می‌شود با تکمیل  پروژه دو خطه ، ۲۰ درصد به ظرفیت موجود اضافه شود .




    نظرات کاربران