در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از پروژه توسعه اپرون شرقی فرودگاه تبریز تا پایان آبان ماه

    یکی از اقدامات بسیار موثر و ماندگار مدیرکل سابق فرودگاه های استان در فرودگاه تبریز، پروژه توسعه اپرون این فرودگاه بود که با بهره برداری کامل آن ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه تبریز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، عملیات اجرایی توسعه اپرون شرقی فرودگاه تبریز به صورت شبانه روزی در حال انجام است و طبق برنامه ریزی های انجام شده این پروژه تا آخر آبان ماه به بهره برداری می رسد .

    رامین آذری ، مدیرکل فرودگاه های استان  در دیدار با استاندار با اعلام این خبر عنوان کرد : یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده طی هفته های گذشته ساماندهی داخل و محوطه ترمینال اصلی فرودگاه تبریز بوده است . به جهت ساماندهی و بهینه سازی فضای داخل ترمینال، تصمیم به برچیدن و یا جابه جایی تعدادی از غرفه ها گرفتیم این اقدام تاثیر مثبتی در گسترده شدن فضای داخل ترمینال داشت .

    آذری همچنین با اشاره به وضعیت تاکسیرانی فرودگاه تبریز گفت: در این مورد جلسه های متعددی با مسوولان تاکسیرانی برگزار شد که تنایج آن در نحوه مسافرگیری و نیز در ساماندهی تاکسیرانی فرودگاه مشاهده خواهد شد.

    وی با اشاره به پروژه توسعه اپرون فرودگاه تبریز گفت : یکی از اقدامات بسیار موثر و ماندگار مدیرکل سابق فرودگاه های استان در فرودگاه تبریز، پروژه توسعه اپرون این فرودگاه بود که با بهره برداری کامل آن ظرفیت پارک هواپیما در فرودگاه تبریز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

    مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهم ترین مطالبه مسوولان و مردم تبریز یعنی پروژه تکمیل ترمینال بین المللی ۱۴ هزار مترمربعی این فرودگاه گفت: برای تکمیل پروژه ترمینال بین المللی فرودگاه تبریز برنامه ریزی های لازم انجام شده و پس از طی برخی تشریفات قانونی، در هفته های آینده با حضور مقام های عالی کشوری کلنگ زنی می شود.

    آذری درباره وضعیت پروازهای فرودگاه تبریز عنوان کرد: طی رایزنی و تعامل مثبتی که با شرکت های هواپیمایی در ماه های گذشته انجام شده است، فرودگاه تبریز پس از دوسال کاهش پرواز، شاهد افزایش تعداد پرواز و مسافر در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال قبل بوده است، به طوری که بر اساس گزارش اداره کل سوختگیری، رکورد سوخت رسانی به هواپیماها در روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد سال جاری شکسته شد و یک رکورد جدید در این حوزه در تاریخ فرودگاه تبریز به ثبت رسید.

    مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی همچنین درباره وضعیت پروازهای فرودگاه سهند نیز گفت: فرودگاه سهند استاندارد و زیر ساخت های لازم برای نشست وبرخاست پروازها در رده فوکر ۱۰۰ را دارد و از نظر عملیاتی آماده پرواز است. برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند نیز رایزنی های بسیار خوبی با شرکت های هواپیمایی انجام شده که در آینده نزدیک شاهد برقراری پرواز در این فرودگاه خواهیم بود .

    همچنین استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از مدیرکل فرودگاه های استان برای عملکرد خوب دو ماه گذشته و کیفیت مطلوب خدمت رسانی در فرودگاه تبریز از پروژه های در دست اجرای آن ابراز رضایت کرد.




    مطالب مرتبط

    توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

    |

    شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ روز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲، برای نخستین بار در تاریخ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، رزمایش زیستی به‌ ...

    |

    این اقدام با هماهنگی و صدور دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت عملیات هوانوردی و همچنین نظارت و راهبری معاونت عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجانشرقی مطابق استانداردهای EASA صورت گرفت .

    |

    در این تمرین تجهیزات کامل شامل ۱۰ دستگاه خودرو از جمله خودروی برف روب ، دستگاه فرچه ، دستگاه برف خور ، دستگاه مایع پاش ، دستگاه اوره پاش و خودروهای ناظر از ابتدا تا انتهای باند و با آرایش مخصوص مانور دادند .

    |

    نظرات کاربران