در حال بارگذاری ...
  • ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه احداث خط آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان

    در عملیات خاکی و زیرسازی بین قم تا اصفهان بیش از ۶۰ درصد رشد فیزیکی داریم همچنین در بخش تهران تا قم هم اقداماتی انجام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه امروز در تولید انواع ناوگان ریلی خودکفا شده‌ایم ، گفت : پیشرفت فیزیکی خط آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان کمتر از ۱۰ درصد برآورد می‌شود .

    سعید رسولی امروز در حاشیه بهره‌برداری از ۲۱۳ دستگاه انواع ناوگان ریلی اظهار داشت : در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و تجهیزات وابسته شاهد رونمایی از تجهیزات و قطعاتی بودیم که در تامین آنها صد درصد تا پیش از این وابستگی خارجی داشتیم اما با تلاش متخصصان داخلی قطع وابستگی برای تولید این قطعات انجام شد که در این باره می‌توان به تولید قطعه مرکزی سوزن ریلی و چرخ اشاره کرد .

    مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت : در سیستم سیگنالینگ نیز ما جزو ۸ کشوری هستیم که به فناوری سیگنالینگ تسلط داریم .

    وی با بیان اینکه گام‌های بلندی در تولید لوکوموتیو برداشته‌ایم اضافه کرد : در حال حاضر واگن‌های باری ، مسافری ، مترو و خودکشش در داخل ساخته می‌شود و البته نظیر کشورهای دیگر جهان برخی قطعات از کشورهای دیگر می‌آید .

    هماهنگی برای اعزام زائران اربعین با قطار از سه مرز

    رسولی اظهار داشت : شرکت راه‌آهن همیشه افتخار جابجایی زوار امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) را دارد و در ایام اربعین به زوار حسینی خدمات می‌دهد .

    مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد : امسال نیز ستاد اربعین تشکیل شده است و برای جابجایی زائران به مرزهای عراق برنامه‌ریزی کرده‌ایم . اعزام قطارها در ایام اربعین به مقاصد کرمانشاه ، شلمچه و چذابه است .

    اجرای رتبه‌بندی قطارها

    مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت : با اجرای رتبه‌بندی قطارها امروز مسافرانی که بلیت خریداری می‌کنند روی بلیت امکانات قطار و درجه قطار را مشاهده می‌کنند و نظارت‌ها بر اساس رتبه قطار وجود دارد .

    تعامل و همکاری چندجانبه برای راه اندازی مسیرهای ریلی رقابتی

    رسولی بیان کرد : ما با کشورهای همسایه برای راه اندازی مسیرهای ترانزیتی ریلی تعامل داریم و در فروردین امسال در زمینه تعرفه و مجوز سیر واگن‌ها توافقاتی با چینی‌ها داشتیم و همکاری‌ها مطلوب است . به دنبال مسیر بهینه برای کاهش زمان سیر و تعرفه‌ها هستیم . در حال حاضر مسیر کانتینری چین ـ ازبکستان ـ قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران از مرز سرخس فعال است .

    برداشت از صندوق توسعه برای خط آهن چابهار به هر میزان که نیاز باشد

    مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت : برای تکمیل خط آهن چابهار ـ زاهدان هر میزان اعتبار که لازم باشد طبق موافقت رهبری از صندوق توسعه برداشت می‌شود .

    جزئیات تکمیل قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان

    وی گفت: در قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان طراحی اولیه برای سرعت ۳۰۰ کیلومتر بود ، بعد در مقطعی سرعت به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت ، اما اخیرا وزیر راه دستور داده است حداقل سرعت برای این قطار ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باشد .

    رسولی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل مسیر کمتر از ۱۰ درصد است ، گفت :‌ در عملیات خاکی و زیرسازی بین قم تا اصفهان بیش از ۶۰ درصد رشد فیزیکی داریم همچنین در بخش تهران تا قم هم اقداماتی انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

    |

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

    |

    هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    نظرات کاربران