در حال بارگذاری ...

افتتاح پروژه بهسازی و آسفالت ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان بابل

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۲۵ کیلومتر از راه های روستایی و یک دستگاه پل در قالب ۱۸ پروژه با اعتباری معادل ۷۱ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

حنظله تقی‌پور با بیان این خبر اظهار داشت : از آنجا که مازندران به دلیل شرایط خاص منطقه ای و تعدد روستاها دارای راه‌های روستایی پر اهمیتی بوده ، لذا نگاه به محورهای روستایی یکی از برنامه‌های اصلی کاری این اداره کل است .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرسازی بابل تصریح کرد : در ایام گرامیداشت هفته دولت پل راه روستایی امامزاده یکشوب بابل که بر روی رودخانه بولک رودپی ما بین روستای امامزاده یکشوب و لدار بخش بندپی شرقی بابل  احداث شده  با اعتباری  معادل ۱۳ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی در خصوص مشخصات فنی این پل یادآور شد : این پل بتنی به دهانه ۵/۲۴ متر در مدت زمان ۱۰ ماه اجراء شد .

تقی پور هدف از اجرای این پروژه را کاهش تصادفات جاده ای , کاهش مصرف سوخت , کاهش زمان طی شده تا مقصد ، بهره مندی دو بخش بندپی شرقی و بابل‌کنار شهرستان بابل به عنوان محور ارتباطی , سازه با مقاومت بالا در برابر زلزله و رعایت اصول پدافند غیرعامل برشمرد .

تقی پور همچنین در خصوص پروژه های افتتاحی بهسازی و آسفالت راه های روستایی این اداره خاطرنشان ساخت : بهسازی و آسفالت راه روستایی امین آباد - میاندسته به طول ۵۵۰ متر ، آسفالت راه روستایی راهکلا - نی کلا به طول ۵۵۰ متر ، آسفالت راه روستایی خرابه خشرودپی بابل به طول ۵۰۰ متر ، بهسازی و آسفالت راه روستایی بهارستان - تنهاکلا - ولیک به طول ۲۰۰۰ متر ، بهسازی و آسفالت راه روستایی شیاده بابل به طول ۷۵۰ متر ، آسفالت راه روستایی کبریاکلا به ریگ چشمه بابلکنار به طول ۱۲۰۰ متر ، بهسازی و آسفالت راه روستایی کریم کلا - درزیکلا به طول ۸۰۰ متر ، آسفالت راه روستایی ازرودسر به طول ۱۵۰ متر ، آسفالت راه روستایی مرس دره به طول ۲۲۰ متر، آسفالت راه روستایی اسبوکلا به طول ۲۰۰۰ متر ، آسفالت راه روستایی هندوری به طول ۳۰۰۰ متر ، آسفالت راه روستایی فولادکلا به طول ۱۵۰۰ متر ، آسفالت راه روستایی امیرکلا بابلکنار به طول ۱۵۰۰ متر ، آسفالت راه روستایی تراجی کلا به طول ۴۰۰۰ متر ، آسفالت راه روستایی گرجی آباد به طول ۱۵۰۰ متر، آسفالت راه روستایی فیروزآباد به طول ۱۵۰۰ متر ، آسفالت راه روستایی بیجی کلا به طول ۳۰۰۰ متر ، از جمله پروژه هایی  هستند که عملیات آسفالت آنها به اتمام رسیده و در این ایام بهره برداری و مورد استفاده کاربران جاده ای قرار گرفت .

از ۱۰۱۵۵ کیلومتر راه موجود در مازندران ، ۱۲۳۳ کیلومتر در شهرستان بابل واقع شده است .




مطالب مرتبط

فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه ...

|

تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان که بسیار ذی قیمتی است را حفظ کرده چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است . یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدور است که از سیرجان به بندرعباس به‌سمت سیرجان - شهربابک ...

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

نظرات کاربران