در حال بارگذاری ...

بهره برداری از طرح بهسازی و توسعه ترمینال مسافربری فرودگاه نوشهر

سالانه ۹۰۰ پرواز و ۷۰ هزار مسافر در فرودگاه نوشهر جابجا می شوند که امید است با توسعه فرودگاه نوشهر این میزان افزایش یابد‌ . ‌در مجموع در فرودگاه های این استان سالانه ۶۱۰۰ پرواز نشست و برخاست می کنند و ۵۷۰ هزار مسافر جابجا می شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طرح بهسازی و توسعه ترمینال مسافربری فرودگاه نوشهر با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید .

محمدجواد آذری جهری در جلسه اقتصاد مقاومتی مازندران که در سالن بندر نوشهر برگزار شد ، با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت های گردشگری شمال گفت : مازندران قطب گردشگری است و توسعه زیرساخت های گردشگری در این استان و مخصوصا شمال ضرورت دارد . یکی از راه های جذب گردشگر فراهم کردن زیر ساخت های حمل و نقل و مسائل مربوط به جا به جایی مسافر است که می تواند به بحث اشتغال و افزایش درآمد مردم کمک کند .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد : در شرایطی که جاده های استان مازندران در تعطیلات و پیک زمانی با ترافیک سنگیی رو به رو است ، استفاده از حمل و نقل هوایی یکی از راه های جذب گردشگران شهرهای جنوبی کشور به شمار می رود .

جهرمی در خصوص توسعه فرودگاه نوشهر عنوان کرد : سالن مسافربری فرودگاه نوشهر که امروز انجام شد این فرودگاه را تبدیل به یکی از فرودگاه های کلاس خوب کشور کرده و باید در ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیمی گرفته شود که ۶ پرواز هفتگی این فرودگاه افزایش یابد .

همچنین سعدالله وطن خواه مدیرکل فردوگاههای استان مازندران درباره این پروژه با بیان اینکه  توسعه زیرساخت های گردشگری در اولویت دولت بوده است ، اظهار کرد : در این راستا دو برنامه توسعه ای برای فرودگاه نوشهر در نظر گرفته شد که توسعه ترمینال ساختمان فرودگاه نوشهر به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع  و همچنین توسعه ساختمان اداری فرودگاه به مساحت ۱۵۰ مترمربع از جمله این دو برنامه بود که اجرایی شد .

وی با اشاره به ‌افتتاح فاز دوم ساختمان ایمنی زمینی ، استخر آب و ساختمان های جنبی فرودگاه به اعتبار ۶ میلیارد ریال گفت : سالانه ۹۰۰ پرواز و ۷۰ هزار مسافر در فرودگاه نوشهر جابجا می شوند که امید است با توسعه فرودگاه نوشهر این میزان افزایش یابد‌ . ‌در مجموع در فرودگاه های این استان سالانه ۶۱۰۰ پرواز نشست و برخاست می کنند و ۵۷۰ هزار مسافر جابجا می شوند .

‌توسعه فرودگاه های شهرهای شمالی از اولویت ها است

سعید اکبری عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور و راهبر عملیات هوانوردی در حاشیه افتتاح توسعه و بهسازی سالن ترمینال مسافربری فرودگاه نوشهر با بیان اینکه توسعه فرودگاه‌های شهرهای شمالی به دلیل توریستی بودن از اولویت ها است، اظهار کرد: ‌با توجه به بحث گردشگری و توجه ویژه به زیرساخت های توسعه گردشگری توسعه فرودگاههای شمال در اولویت شرکت فرودگاههای کشور قرار دارد.

وی افزود : ‌تمام توان شرکت فرودگاه های کشور بر این است تا بتوان فرودگاه های نوشهر و رامسر را به سطح ایده آل رساند تا ضمن افزایش تعداد پروازها هواپیماهای سنگین نیز بتوانند در این دو فرودگاه به زمین بنشینند .

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه های کشور و راهبر عملیات هوانوردی تاکید کرد : بنابر آنچه سهم شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران در رابطه با توسعه فیزیکی و شرایط ایده آل در فرودگاه ها است ، انجام می دهد تا شرکت ها بتوانند با برنامه ریزی مطلوب و استفاده از هواپیماهای مناسب در خدمت مردم باشند .




مطالب مرتبط

سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

فرودگاه‌های زاهدان ، ایرانشهر و سراوان عملیاتی است و به‌صورت شبانه روزی آماده خدمت‌رسانی به پروازهای اورژانسی و امدادی هستند .

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

نظرات کاربران