در حال بارگذاری ...
  • تقدیر از خدمات و تلاش‌های راهبردی شرکت راه‌آهن

    احساس آرامش و راحتی مسافران و بهبود خدمات در راه‌آهن کشور مقوله‌ای ارزشمند است و امیدواریم همواره در راستای ارتقای این خدمات اقدام‌های عملیاتی ارزشمندتری در دستور کار قرار گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر حوزه‌های علمیه گفت : به‌ عنوان حوزه و نهاد دین ، همواره قدردان خدمات و تلاش‌های دوستان در بخش راهبردی شرکت راه‌آهن کشور هستیم .

    آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص شهر مقدس قم ، افزود : هر کاری در این شهر صورت گیرد ، تجلی جهانی خواهد یافت . به دلایل مختلف اقتصادی، امنیتی و اجتماعی ، بهره‌گیری از راه‌آهن ، امر بسیار مهمی است که باید به سمت وضع مطلوب و توسعه حمل‌ونقل ریلی حرکت نماییم .

    آیت الله اعرافی با بیان این‌که برغم فعالیت‌های ارزشمند متولیان امر ، حمل ‌ونقل ریلی کشور با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد ، تصریح کرد : اقدام‌های راه‌آهن کشور در دهه‌های اخیر به ‌عنوان وظیفه ملی و دینی به خوبی صورت گرفته است .

    مدیر حوزه‌های علمیه بر برخورداری و تقویت نگاه‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل ریلی تاکید کرد و یادآور شد : همواره باید رویکردهای بین‌المللی را در سطوح مختلف فعالیتی ارتقا دهیم .

    وی بر استفاده حداکثری از شرایط تحریم برای ارتقای خودکفایی‌ها تاکید کرد و گفت : احساس آرامش و راحتی مسافران و بهبود خدمات در راه‌آهن کشور مقوله‌ای ارزشمند است و امیدواریم همواره در راستای ارتقای این خدمات اقدام‌های عملیاتی ارزشمندتری در دستور کار قرار گیرد .

    آیت الله اعرافی ، ارتباط راه‌آهن برون‌شهری و مترو را از همراهی‌های کلان و مهم برشمرد و ابراز داشت : اقدام‌هایی که راه‌آهن کشور در راستای ایجاد و تقویت همکاری‌ها انجام می‌دهد، بسیار ارزشمند است .

    امام‌جمعه قم در ادامه سخنان خود تصریح کرد : تمام مجموعه‌های اداری قم باید از نگاهی بین‌المللی برخوردار باشند . قم باید به ‌عنوان پایگاه مهم ظرفیت‌های بین‌المللی مدنظر مسئولان قرار گیرد . در این شهر ، بالغ ‌بر ۱۷۰ هزار نفر از ۱۰۰ ملیت جهان حضور دارند و در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی تحصیل می‌کنند .

    وی به فعالیت ۳۰۰ مرکز آموزشی و پژوهشی شهر مقدس قم اشاره کرد و یادآور شد : شهر قم در عرصه نشر و انتشارات ، دومین شهر بزرگ کشور به شمار می‌آید که در عرصه نشر معارف دینی نخستین شهر است .

    آیت الله اعرافی با بیان این ‌که در این شهر ذخایر بزرگی از کتاب‌های فاخر بین‌المللی گنجانده‌ شده است ، اظهار داشت : در قم بالغ‌بر ۲۰۰ رشته در عرصه علوم اسلامی و انسانی ارائه می‌شود ؛ قم نیروهای فاخری را در جای‌ جای جهان تربیت نموده است .

    وی با تأکید بر این ‌که باید هدف‌گذاری‌های راهبردی ، دقیق و گام‌به‌گامی را در دستور کار قرار دهیم ، خاطرنشان کرد : نگاه جامع ، دقیق و ناظر به برنامه راهبردی ، باید گستره بیشتری را پوشش داده، ارتباطات بین‌المللی و ریلی با کشورهای مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران