در حال بارگذاری ...
  • راه اندازی سامانه مدیریت دانش در شرکت ساخت و توسعه در آینده نزدیک

    هم اکنون حوزه‌های دانشی شناسایی و درخت دانش شرکت در سه حوزه فنی و مهندسی ، مدیریت پروژه و حقوقی و اقتصادی طراحی شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون توسعه مدیریت و منابع از برگزاری اولین جلسه کمیته راهبری مدیریت دانش خبر داد و گفت : هدف اصلی از تشکیل این کمیته حفظ سرمایه‌های دانشی در احداث زیربناهای حمل و نقل کشور است و بزودی با راه‌اندازی سامانه مدیریت دانش در شرکت از تجربیات همکاران در حوزه‌های دانشی مورد نظر برای پیشبرد بهینه پروژه‌ها در حال و آینده کشور استفاده خواهد شد .

    شاپور پولادی از برگزاری اولین جلسه کمیته راهبری مدیریت دانش خبر داد و گفت : این کمیته با هدف پیاده سازی نظام مدیریت دانش در سطح شرکت ساخت و توسعه تشکیل شده است و در این راستا فرآیند صحیح مدیریت دانش شامل شناسایی ، ارزیابی ، انتشار و به کارگیری دانش اجرایی خواهد شد . هم اکنون حوزه‌های دانشی شناسایی و درخت دانش شرکت در سه حوزه فنی و مهندسی ، مدیریت پروژه و حقوقی و اقتصادی طراحی شده است .

    وی از راه‌اندازی سامانه مدیریت دانش خبر داد و افزود : به زودی با راه‌اندازی این سامانه همکاران با وارد شدن به این بخش از پورتال می‌توانند تجربیات خود را در حوزه‌های مشخص شده وارد کنند .

    عضو هیات مدیره شرکت همچنین با بیان اینکه خبره‌های دانشی در حوزه‌های مشخص شده دانش در سطح شرکت شناسایی می شوند اظهار داشت : خبره‌های دانشی شناسایی و سطح دانش آن ها در حوزه‌های مرتبط در پنج سطح از سوی اعضای کمیته ارزیابی شده است و نقطه نظرات و تجربیات همکاران در حوزه‌های راهسازی که درسامانه ثبت می‌شود از سوی این افراد بررسی و در صورت تایید در دسترس تمامی همکاران قرار خواهد گرفت .

    پولادی در توضیح پیشنهادات و نظراتی که تایید و بر روی سامانه انتشار می‌یابد گفت : در صورت تایید و انتشار یک نظر بر روی سامانه متناسب با سطح دانش ارایه شده از سوی فرد، پاداش و لوح تقدیر در نظر گرفته می‌شود .

    معاون توسعه مدیریت و منابع این سامانه را گامی موثر در ثبت تجربیات و دانش حاصل از مدیریت پروژه‌های راهسازی دانست و عنوان کرد : در مرحله اول بهره‌مندی از نظرات همکاران داخل شرکت  و در مراحل بعدی ایجاد ارتباط با سایر حوزه‌های مرتبط با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله مشاوران و پیمانکاران هدف این کمیته است .

    وی همچنین از انتخاب اعضای کمیته اجرایی در این جلسه خبر داد و اظهار داشت : این جلسات به طور منظم از سوی این دو کمیته پیگیری و تشکیل خواهد شد و تمامی تلاش‌ها در راستای ساماندهی سرمایه‌های دانشی و انتقال آن برای اجرای بهینه پروژه‌ای آتی در سطح ملی و بین‌المللی است .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    نظرات کاربران