در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از مرکز تعمیرات لکوموتیو قم با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن

    افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود لکوموتیوها در شرکت راه آهن ، افزایش جابجایی حجم بار در خطوط ریلی ، افزایش سرعت بازرگانی ، جذب نیروی متخصص و ایجاد اشتغال در استان قم ، کاهش آلودگی های صوتی و کاهش مصرف سوخت از مهمترین مزیت های راه اندازی این مرکز در استان قم است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در چهارمین روز هفته دولت با حضور «سعید رسولی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ، مرکز تعمیرات لکوموتیو گارمانوری در اداره کل راه آهن قم به بهره برداری رسید .

    در مراسم افتتاح این مرکز تعمیراتی «بهرام سرمست» استاندار قم ، معاونین شرکت راه آهن و تعدادی از مسئولان این استان حضور داشتند و برای راه اندازی این مرکز ، شرکت راه آهن بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است .

    ایستگاه گارمانوری قم به علت قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی ریلی کشور دارای موقعیت جغرافیایی ویژه ای است و راه اندازی این مرکز توسط مدیرعامل شرکت راه آهن ، در ۳۶۰۰ مترمربع گامی بزرگ در تسهیل تردد لکوموتیوهای باری و مسافری در خطوط ریلی کشور خواهد بود .

    افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود لکوموتیوها در شرکت راه آهن ، افزایش جابجایی حجم بار در خطوط ریلی ، افزایش سرعت بازرگانی ، جذب نیروی متخصص و ایجاد اشتغال در استان قم ، کاهش آلودگی های صوتی و کاهش مصرف سوخت از مهمترین مزیت های راه اندازی این مرکز در استان قم است .

    همچنین امروز پروژه اتصال گمرک قم به ایستگاه راه آهن گارمانوری استان قم نیز توسط مدیرعامل راه‌آهن به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این پروژه در انتقال هر تن کیلومتر بار از جاده به روی ریل سالیانه ۸۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود .

    این طرح با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و با اتصال آن به شبکه ریلی کشور ، سالیانه جابجایی و ترخیص ۲۰ هزار دستگاه کانتینر در خطوط ریلی کشور تسهیل می‌شود .

    افزایش سرمایه گذاری ها در استان قم ، کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ارتقاء ایمنی در راه های استان قم از مهمترین مزیت های راه اندازی این پروژه در ایستگاه راه‌آهن گارمانوری در این استان است .




    مطالب مرتبط

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

    |

    شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران