در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی در کشور با فرمان رئیس جمهور

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس جمهوری در مراسم گرامیداشت دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیربنایی روستاهای کشور دستور افتتاح ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی در پنج استان را صادر کرد .

    حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیربنایی روستاهای کشور و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان‌های سیستان و بلوچستان ، فارس ، آذربایجان غربی ، کرمان و لرستان دستور افتتاح ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی را صادر کرد .

    رئیس جمهور اضافه کرد : توسعه بندر چابهار کار بزرگ دیگری بود که برای استان سیستان و بلوچستان انجام شده و مشارکت سه کشور ایران ، هندوستان و افغانستان برای بهره‌برداری از بندر چابهار بسیار حائز اهمیت است . ضمن اینکه خط آهن چابهار به زاهدان و اتصال آن به راه‌آهن سراسری نیز اقدام زیربنایی دیگری برای این استان بشمار می‌رود .

    دکتر روحانی در تماس ویدئو کنفرانسی با استان فارس نیز این استان را مرکز فرهنگ و تمدن ایران عزیز و پرچمدار تمدن باستانی ایران و مرکز بسیار مهمی برای گردشگری زیارتی و تاریخی و گردشگری سلامت توصیف کرد .

    رئیس جمهور در جریان افتتاح طرح‌های زیربنایی استان آذربایجان غربی نیز این استان را مظهر وحدت اقوام و مذاهب مختلف دانست و اظهار داشت : در این استان ۲ پروژه به یاد ماندنی در دولت یازدهم و دوازدهم اجرا شده است که مهم‌ترین آن احیاء دریاچه ارومیه است که احیای آن موجب استقرار جمعیت و حیات کشاورزی و زیست انسانی در این منطقه شد و اگر این اقدام انجام نمی‌شد ۱۵ میلیون جمعیت این منطقه باید از آن مهاجرت می‌کردند و کل کشاورزی منطقه نابود می‌شد . اتصال ارومیه به شبکه راه‌آهن سراسری اقدام مهم دیگر دولت تدبیر و امید برای استان آذربایجان غربی است .

    رئیس جمهور در خصوص استان کرمان نیز این استان را بهشت معادن کشور توصیف کرد و گفت : در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای استخراج معادن در استان انجام شده است . ضمن اینکه طرح رساندن آب از دریای ارومیه به استان کرمان و یزد در دستور کار قرار دارد که اجرای آن تحول بزرگی را برای پیشرفت این دو استان ایجاد خواهد کرد .

    دکتر روحانی در جریان افتتاح پروژه‌های روستایی استان لرستان نیز گفت: این استان پشتوانه بزرگ قدرت ملی ایران محسوب می‌شود و همواره در مقاطع حساس از کیان ایران اسلامی دفاع کرده است . این استان طی سال گذشته با مشکل سیل مواجه گردید که بسیار تأثرانگیز بود اما تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم دست به دست هم دادند تا مناطق آسیب‌دیده بازسازی شده و در اختیار مردم شریف استان لرستان قرار بگیرد .

    رئیس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از نمایشگاهی که از دستاوردهای وزارتخانه‌های نیرو ، نفت ، راه و شهرسازی ، ارتباطات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه توسعه زیربنایی روستاهای کشور طی ۶ سال گذشته انجام شده بازدید کرد و در جریان این بازدید ، وزرای مربوطه از دستاوردها ، عملکردها و خدمات زیربنایی وزارت متبوع خود در توسعه روستایی گزارشی ارائه کردند .

    در جریان این بازدید وزیر راه و شهرسازی از اقدامات انجام شده در حوزه راه و بهسازی راه‌های روستایی ، وزیر نفت در زمینه گازرسانی به روستاها ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات و خدمات جانبی در زمینه IT به روستاها و وزیر بهداشت و درمان در خصوص احداث مراکز بهداشت و درمان روستاها گزارش دادند .




    مطالب مرتبط

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

    |

    مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

    |

    مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

    |

    نظرات کاربران