در حال بارگذاری ...
  • انجام نخستین سفر کشتی گراند فری در مسیر بوشهر - قطر همزمان با هفته دولت

    در آینده ای نزدیک زمینه حمل و نقل مسافر نیز در محور بوشهر - قطر از طریق کشتی گراند فری فراهم می شود که این مهم رونق بخش گردشگری استان خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام نخستین سفر کشتی بوشهر - قطر همزمان با هفته دولت خبر داد .

    سیاش ارجمندزاده در این رابطه اظهار داشت : کشتی گراند فری به عنوان کشتی پیش بینی شده برای مسیر بوشهر - قطر و بالعکس دوم شهریورماه سفر خود را از بندر بوشهر به مقصد بندر حمد کشور قطر ترک می کند . در قالب این سفر امکان حمل انواع بار در قالب پالت و کانتیتز از جمله کانتینرهای یخچالی فراهم است و فعالان اقتصادی سراسر کشور می توانند از این ظرفیت استفاده کنند .

    ارجمندزاده ادامه داد : با توجه به هزینه زیاد حمل و نقل هوایی پیش بینی شده کشتی گراند فری با تسهیل سازی در زمینه حمل بار افق تازه ای را فراروی مراودات تجاری ایران و قطر با محوریت استان بوشهر بگشاید . با توجه به روند مناسب صادرات ایران به قطر پیش بینی شده حجم صادرات کنونی به کشور یاد شده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند .

    ارجمندزاده گفت : در آینده ای نزدیک زمینه حمل و نقل مسافر نیز در محور بوشهر - قطر از طریق کشتی گراند فری فراهم می شود که این مهم رونق بخش گردشگری استان خواهد بود . این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض ، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و یکهزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه جایی مسافر می‌پردازد .

     




    مطالب مرتبط

    با حجم قابل توجه کالاهای ورودی به بنادر استان بوشهر می طلبد با خروج کالاهای رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر انجام شود . خدمات رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالاهای رسوبی این مهم بخوبی محقق ...

    |

    در سال ۱۴۰۲ همچنین ۲۷۱ هزار و ۱۶۶ نفر مسافر در بنادر استان جابجا شد که در این شاخص نسبت به سال ماقبل آن رشد ۸.۷ درصدی حاصل شده است . در سال گذشته متوسط شناورهای ورودی و خروجی در بنادر استان ۷ هزار و ۴۰۰ فروند بود که از این شمار حدود پنج هزار شناور زیر یک هزار تن بوده است .

    |

    بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

    |

    بر اساس آمارهای دریافتی از بنادر تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات گردشگری دریایی بنادر استان استفاده کردند . با توجه به پیش بینی تمامی تدابیر لازم انتظار می‌رود هموطنان و بویژه هم استانی در قالب طرح گردشگری دریایی روزهای خوش و خاطره‌انگیزی در سواحل استان سپری کنند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سفر به استان البرز بر استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای ...

    |

    نظرات کاربران