در حال بارگذاری ...
  • احداث کمربند سبز حفاظتی برای تثبیت شن‌های روان اطراف خطوط ریلی راه‌آهن شرق

    هجوم ماسه‌های روان بر روی ریل و نفوذ در بالاست‌ها باعث کاهش حالت ارتجاعی خط می شود که این امر در دراز مدت سبب استهلاک و فرسوده شدن ادوات روسازی ریل ، از بین رفتن تراورس ها و اشکال در سیر ایمن و کاهش سرعت قطارها می شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن شرق گفت : با کاشت بیش از سه هزار اصله نهال توسط این اداره کل ، کمربند حفاظتی در مناطق ماسه گیر برای تثبیت شنهای روان ایجاد شد .

    محمد‌رضا چنگانی با اشاره به احداث کمربند سبز حفاظتی برای تثبیت شن‌های روان اطراف خطوط ریلی در ناحیه راه‌آهن شرق گفت : در راستای تثبیت شن‌های روان در مناطق ماسه‌گیر راه‌آهن شرق حدفاصل ایستگاه‌های یونسی و کالشور که مدت‌ها در معرض هجوم ماسه‌های بادی و شن‌های روان بود ، تعداد سه هزار اصله نهال مقاوم به شرایط بیابانی در حاشیه خط غرس شد . در این طرح بیش از ۹۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و عملیات خاکی و سنگی شامل حفاری خندق و تله ماسه گیر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد .

    مدیرکل راه آهن شرق گفت : هجوم ماسه‌های روان بر روی ریل و نفوذ در بالاست‌ها باعث کاهش حالت ارتجاعی خط می شود که این امر در دراز مدت سبب استهلاک و فرسوده شدن ادوات روسازی ریل ، از بین رفتن تراورس ها و اشکال در سیر ایمن و کاهش سرعت قطارها می شود .

    لازم به ذکر است : سال گذشته نیز در منطقه تل حمید بیش از ۲۰۰۰ اصله نهال مقاوم غرس و ۳۱ هزار و ۴۱۵ مترمکعب خاکبرداری و عملیات خاکی و سنگی شامل حفر کانال و تله ماسه گیر اجرا شد و در حال حاضر نیز عملیات حفرکانال و تله ماسه گیر در حال انجام می باشد و تا پایان سال ۵۰۰۰ هزار اصله نهال دیگر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال غرس خواهد شد‌ که اجرای این پروژه ها نقش مهمی در بیابان زدایی و احیای اکوسیستم منطقه خواهد داشت .

     




    مطالب مرتبط

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه‌ و شهرسازی اظهار کرد : پروژه همدان به سنندج یکی از خطوط اصلی ریلی کشور بود که استان کردستان را از بن بست ریلی خارج و ...

    |

    با تلاش و همت کارکنان و پیگیری‌های مداوم صورت گرفته ، راه‌آهن شرق توانسته در تن کیلومتر مبدا - مقصد همچنان جایگاه خود را به عنوان رتبه اول در بین دیگر مناطق راه‌آهن تثبیت کند .

    |

    در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ قطار طویل با وزن بین ۷۱۰۰ تا ۲۱۰۰۰ تن در جهت شرقی استفاده می شوند . چنین قطارهای غول پیکری ، عمدتاً برای حمل و نقل کانتینری طراحی شده‌ اند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن ، پس از جلسه با مدیران ارشد هلدینگ تاپیکو ، از تفاهم برای حمل محصولات پتروشیمی از طریق راه‌آهن خبر داد ...

    |

    نظرات کاربران