پاسخگویی به مردم و رسانهها از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی
روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای در راستای تحولات سازمانی و انتقال نیروهای راهداری به ادارات استانی ، با بهرهگیری از ظرفیتها و منابع در اختیار و از طریق تعامل خوب با رسانهها ، تصویر مناسبی از وظایف سازمان به مخاطبان و رسانهها فراهم کرده است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز ارتباطات اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی ، پاسخگویی به مردم و رسانهها را به عنوان یکی از وظایف اصلی مدیران روابط عمومی برشمرد .
قاسم بینیاز مشار وزیر و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی وزارت راه و شهرسازی با حضور در نشست مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای سراسر کشور ، طی سخنانی اظهار داشت :
در شرایط امروز که با تغییر و تحولات زیادی در جامعه و سازمانها مواجه هستیم ، وظیفه اصلی روابط عمومیها پاسخگویی مناسب به مردم و رسانهها در جهت اطلاعرسانی و همسویی با اهداف سازمانی است . روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای در راستای تحولات سازمانی و انتقال نیروهای راهداری به ادارات استانی ، با بهرهگیری از ظرفیتها و منابع در اختیار و از طریق تعامل خوب با رسانهها ، تصویر مناسبی از وظایف سازمان به مخاطبان و رسانهها فراهم کرده است .
این گزارش حاکی است مهران قربانی معاون حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با حضور در این نشست ، اظهار داشت مسئولان روابط عمومی در شرایط حساس کنونی باید فراتر از وظایف اصلی که بر عهده دارند ، عمل کرده و با مستندسازی و تصویرسازی مسائل و مشکلات موجود در جادهها و زیرساختهای حمل ونقلی ، پایانههای حملونقل کالا و مسافر و پایانههای مرزی ، نقاط ضعف را به خوبی شناسایی کرده و در راستای بهبود امور و فعالیتها، نقش اساسی داشته باشند .
وی خاطرنشان کرد : روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و جامعه مخاطبان محسوب میشود و در عین حال که تصویر درستی از سازمان و عملکردهای سازمان به عموم ارایه میکند ، از سوی دیگر دیدگاهها و خواستههای مردم را به مسئولان منتقل میکند .
بر اساس این گزارش محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حملونقل جادهای ، با بیان این که روابط عمومی ، چشم بینا ، گوش شنوا و زبان گویای هر سازمانی است ، افزود : باید در واقعیت به این شعار عمل کرد و با ایجاد ارتباط تنگاتنگ با همه دفاتر و حوزهها، دغدغهها و مشکلات سازمان را شناسایی کرده و در رفع مشکلات موثر باشند .
وی با اشاره به ارائه خدمات عمومی از سوی این سازمان به عموم مردم ، اظهار داشت : در راستای ارایه خدمات مطلوب به مردم و افزایش رضایتمندی مخاطبان ، روابط عمومی ها نقش برجستهای دارند و با توجه به آگاهی از انتظارات و خواستههای مردم ، سازمانها باید در این سمت و سو گام بردارند .
گفتنی است نشست آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات کل راهداری و حملونقل جاده ای سراسر کشور طی دو روز در مرکز آموزشی شهید تفویضی سازمان راهداری و حملونقل جادهای با موضوع راهبردهای اصولی در ارتباطات و آداب تشریفات در روابط عمومی برگزار شد .