در حال بارگذاری ...
  • تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

    تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهمترین اهداف ما است و در سالجاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۸ کیلومتر راه و بزرگراه زیر عبور قرار گرفته است و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد .

    محمد رضا کدخدا زاده ضمن اعلام این خبر گفت : طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۷۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد که در سه ماه نخست سال جاری ۱۴۸ کیلومتر آن زیر عبور قرار گرفته است .

    وی از تکمیل شدن ۲۰۰ کیلومتر دیگر راه و بزرگراه در آینده نزدیک خبر داد و افزود : این میزان هم بخش دیگری از برنامه سال جاری در حوزه راه‌ و بزرگراه است و شامل پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و یا پروژه‌های مهم در شاهراه‌ها و گلوگاه‌های ترافیکی است .

    کدخدازاده اولویت توسعه راه‌ها را با تاکید بر مناطق کمتر توسعه‌ یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا در سراسر کشور عنوان کرد و گفت : به منظور رفاه حال هموطنان برنامه‌ریزی شده تا هر بخشی از پروژه که آماده بهره‌برداری است زیرعبور قرار گیرد و بدین ترتیب در طول سال مقاطع مختلف از یک بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت . بهره‌برداری از  پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیر دارد و یا تکمیل باند دوم پروژه‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار است نیز بخش دیگر از برنامه‌های سال جاری است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها یکی دیگر از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها را تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و اظهار داشت : تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهمترین اهداف ما است و در سالجاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد .

    کدخدازاده ادامه داد : پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سراسر کشور و استان‌ها انتخاب شده است و با توجه به فصل کاری بسیار محدود در مناطق سردسیر بیشتر پروژه‌ها در این مناطق در نیمه اول سال به بهره‌برداری خواهند رسید . پروژه‌های قابل بهره‌برداری به گونه‌ای انتخاب شده است که حتی اگر طول محور کوتاه هم باشد تاثیر قابل توجهی در ترافیک منطقه  خواهد داشت.




    مطالب مرتبط

    تسریع در روند ساخت پروژه راه‌آهن درود - خرم‌آباد - اندیمشک

    تسریع در روند ساخت پروژه راه‌آهن درود - خرم‌آباد - اندیمشک

    این پروژه ریلی یکی از پروژه‌های بسیار سخت و پیچیده به لحاظ فیزیکی است به طوری که از ۱۱۴ کیلومتر مسیر راه آهن درود - خرم‌اباد بالغ بر ۱۸ دستگاه تونل به طول ۳۱ کیلومتر و ۲۰ دستگاه پل خاص به طول ۳ کیلومتر است .

    |

    افتتاح ۴۲۲ کیلومتر مسیرهای بزرگراهی و راه اصلی در سراسر کشور طی ایام دهه فجر

    افتتاح ۴۲۲ کیلومتر مسیرهای بزرگراهی و راه اصلی در سراسر کشور طی ایام دهه فجر

    تبدیل راه ها به بزرگراه در محورهای پرتردد و تکمیل کریدورهای ترانزیتی بزرگراهی از جمله برنامه های توسعه بزرگراه ها در کشور است که در همین راستا ۴۲۲ کیلومتر مسیر بزرگراهی احداث و به بهره برداری می رسد .

    |

    افتتاح  ۱۱ کیلومتر دیگر از بزرگراه بابامیدان - گچساران - بهبهان

    افتتاح ۱۱ کیلومتر دیگر از بزرگراه بابامیدان - گچساران - بهبهان

    بزرگراه بابامیدان - گچساران - بهبهان واقع در رشته کوه‌های زاگرس به طول ۱۴۵ کیلومتر ، بخشی از کریدور شرق به غرب کشور است و تکمیل آن موجب بالا بردن ظرفیت و افزایش سطح سرویس مسیر ، کاهش سوانح رانندگی ، تسهیل در آمد و رفت ، رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه خواهد بود .

    |

    نظرات کاربران