در حال بارگذاری ...
  • تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

    تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهمترین اهداف ما است و در سالجاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۸ کیلومتر راه و بزرگراه زیر عبور قرار گرفته است و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیز به زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد .

    محمد رضا کدخدا زاده ضمن اعلام این خبر گفت : طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۷۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد که در سه ماه نخست سال جاری ۱۴۸ کیلومتر آن زیر عبور قرار گرفته است .

    وی از تکمیل شدن ۲۰۰ کیلومتر دیگر راه و بزرگراه در آینده نزدیک خبر داد و افزود : این میزان هم بخش دیگری از برنامه سال جاری در حوزه راه‌ و بزرگراه است و شامل پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و یا پروژه‌های مهم در شاهراه‌ها و گلوگاه‌های ترافیکی است .

    کدخدازاده اولویت توسعه راه‌ها را با تاکید بر مناطق کمتر توسعه‌ یافته و تکمیل پروژه‌‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا در سراسر کشور عنوان کرد و گفت : به منظور رفاه حال هموطنان برنامه‌ریزی شده تا هر بخشی از پروژه که آماده بهره‌برداری است زیرعبور قرار گیرد و بدین ترتیب در طول سال مقاطع مختلف از یک بزرگراه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت . بهره‌برداری از  پروژه‌هایی که نقش مهمی در ایمنی بیشتر مسیر دارد و یا تکمیل باند دوم پروژه‌هایی که از ترافیک بالایی برخوردار است نیز بخش دیگر از برنامه‌های سال جاری است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌ها یکی دیگر از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها را تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور دانست و اظهار داشت : تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهمترین اهداف ما است و در سالجاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد .

    کدخدازاده ادامه داد : پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سراسر کشور و استان‌ها انتخاب شده است و با توجه به فصل کاری بسیار محدود در مناطق سردسیر بیشتر پروژه‌ها در این مناطق در نیمه اول سال به بهره‌برداری خواهند رسید . پروژه‌های قابل بهره‌برداری به گونه‌ای انتخاب شده است که حتی اگر طول محور کوتاه هم باشد تاثیر قابل توجهی در ترافیک منطقه  خواهد داشت.




    مطالب مرتبط

    افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

    |

    ۳۱ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده بنارویه تا گردنه دارابی از سوی شرکت ساخت و توسعه پیمان سپاری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ۱۳ کیلومتر از مسیر در محدوده روستای بریز به عنوان اولویت اول اجرایی شده است .

    |

    تکمیل ۲۰ کیلومتر باقیمانده از محور ١٨٠ کیلومتری میانه - میاندوآب ، محور قزوین - الموت به طول ۶۲ کیلومتر ، از مهمترین برنامه هایی است که در شرکت ساخت در برنامه تکمیل قرار دارد .

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    نظرات کاربران