در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط ریلی بوشهر

    قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر از مهم‌ترین قطعات این پروژه محسوب می‌شود که امسال اعتبارات قابل‌ توجهی از محل بودجه ملی و اوراق مشارکت به آن تخصیص یافته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر مصوب شده است که با پرداخت این اعتبار اجرای قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر به طول ۲۶ کیلومتر تسریع می‌شود .

    فرزاد رستمی در بازدید خبرنگاران از پروژه احداث راه آهن بوشهر اظهار داشت : کل مسیر راه‌آهن بوشهر - شیراز دارای ۴۳۷ کیلومتر طول است که قطعات ۹ و ۱۰ و ۱۱ آن در استان بوشهر قرار دارد .

    فرزاد رستمی به اشاره به اینکه عملیات اجرای قطعه ۱۰ در دست اجرا است ، بیان کرد : این قطعه دارای طول ۲۵.۵ کیلومتر است که دارای ۲.۹ کیلومتر پل و ۲.۱ کیلومتر تونل است .

    رستمی با تقدیر از پیگیری و تلاش مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نمایندگان استان در مجلس ، اضافه کرد : سخت‌ترین قطعه این پروژه اکنون با جدیت در دست اجرا است . قطعه دهم به‌عنوان گلوگاه پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز محسوب می‌شود . کل پروژه شش کیلومتر پل دارد که حدود سه کیلومتر در قطعه دهم این پروژه قرار دارد . با توجه به سختی‌های قطعه دهم پروژه ، تلاش کردیم تا این قطعه اجرایی شود تا بعد از تصویب فاینانس معطل قطعه دهم نباشیم .

    وی به مذاکرات صورت گرفته برای فاینانس این پروژه از طریق چینی‌ها اشاره کرد و ادامه داد : قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر از مهم‌ترین قطعات این پروژه محسوب می‌شود که امسال اعتبارات قابل‌ توجهی از محل بودجه ملی و اوراق مشارکت به آن تخصیص یافته است .

    رستمی با تأکید بر تکمیل قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر - شیراز با تخصیص اعتبار مصوب آن افزود : ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر مصوب شده که با پرداخت این اعتبار اجرای قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر به طول ۲۶ کیلومتر تسریع می‌شود .

    وی تأثیر اجرای خط ریلی یاد شده در  رونق بنادر و اقتصاد ملی را مهم دانست و تأکید کرد : پروژه راه‌آهن بوشهر به همان میزانی که در اقتصاد استان بوشهر اثرگذار است در توسعه کشور اهمیت ویژه‌ای دارد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ بازدید استاندار بوشهر از طرح وفاق شهرستان دیر مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی عملیات اجرایی ...

    |

    طول این سه قطعه حدود ۴۰ کیلومتر است که از میدان بندر ریگ به سمت بوشهر آغاز خواهد شد و پیمانکاران این سه قطعه در حال تجهیز کارگاه و استقرار ماشین آلات راهسازی هستند .

    |

    در این بازدید که از محورهای ورودی دیلم ، باند دوم کمربندی گناوه ، چهارخطه کمربندی برازجان و احداث باند دوم محور اهرم-برازجان به عمل آمد ، روند اجرایی پروژه های مذکور را مورد بررسی قرار گرفت .

    |

    نظرات کاربران