در حال بارگذاری ...

افتتاح چند پروژه عمرانی و فرودگاهی در فرودگاه‎های مشهد و گناباد در هفته دولت

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی ، با اشاره به اینکه پروژه‎های توسعه‎ای فرودگاه مشهد و گناباد به خوبی در حال اجرا هستند ، گفت : به امیدخدا در هفته دولت چند پروژه افتتاح خواهیم کرد .

محمدباقر قاسم‎زاده ، گفت : عملیات محوطه‎سازی فرودگاه در وسعتی به مساحت ۱۰.۵ هکتار ، از شهریور سال گذشته آغاز شده است که شامل احداث فضای سبز ، پارکینگ روباز خودرو و احداث آبنما برای زیباسازی فرودگاه و مسیرهای دسترسی پیاده‎رو می‎شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه محوطه‎سازی با اعتباری در حدود ۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست ، ادامه داد : این پروژه مهمی است ؛ چرا که از ۵۰ سال پیش که این فرودگاه به مکان کنونی منتقل شد تاکنون این محوطه بازسازی نشده بود.

قاسم‎زاده در مورد طرح تکمیل پارکینگ طبقاتی ادامه داد : این پارکینگ در ۳۶ هزار مترمربع و با ظرفیت ۱۴۰۰ خودرو ساخته و تحویل موقت شده است که ۹۰ میلیارد ریال از اعتبار اجرای آن را سرمایه‎گذار تامین کرده و برای تکمیل پروژه نیز ۱۱۵ میلیارد ریال آن را شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران متقبل شده است که به امیدخدا در هفته دولت به طور دائم تحویل می‎شود .

وی با اشاره به اینکه ساختمان سپاه که در متراژ ۲۵۰۰ مترمربعی و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریالی ، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، گفت : محوطه دی آیسینگ نیز در فضایی به وسعت حدود ۱۳ هزار مترمربع در حال ساخت است که با اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی تا حدود یکسال دیگر به اتمام خواهد رسید .

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی همچنین در مورد عملیات توسعه ترمینال داخلی گفت : این عملیات با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریالی ، حدود ۱۲ هزار مترمربع فضا را به ترمینال داخلی و سالن‎های ترانزیت می‎افزاید ، همچنین در طبقه دوم این فضا ساختمان اداری جدید ساخته خواهد شد که به این ترتیب مجموعه فضای ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به حدود ۵۰ هزار مترمربع و در مجموع ترمینال‎های داخلی و خارجی آن نیز به بیش از ۸۰ هزار مترمربع می‎رسد.

فرودگاه گناباد دهه فجر آماده خدمت رسانی می شود

همچنین در ادامه رئیس فرودگاه گناباد با بیان اینکه فرودگاه گناباد دارای باندی با طول ۲۷۰۰ متر ، ۱۰ هزار مترمربع اپرون و تاکسی وی ارتباطی است ، در مورد عملیات ساخت ترمینال این فرودگاه گفت : ترمینال این فرودگاه در فضای ۲۴۰۰ مترمربعی در حال ساخت است و با توجه به پیشرفت ۶۰ درصدی آن ، به امید خدا در پایان آذرماه تحویل و در دهه فجر به بهره‎برداری خواهد رسید و به این ترتیب عملاً فرودگاه آماده خدمت‎رسانی خواهد شد .

مجید ایزدی با بیان اینکه اعتبار پروژه ساخت ترمینال و ساختمان جنبی آن ۶۵ میلیارد ریال است ، گفت : ساختمان جنبی یا ساختمان حفاظت ، در وسعت ۳۵۰ مترمربع در حال ساخت است که اکنون پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و در هفته دولت به بهره‎برداری خواهد رسید .




مطالب مرتبط

در فرودگاه مشهد طرح‌های مهمی اجرا شد که طرح توسعه فرودگاه از آن جمله است . با بهره‌برداری از طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد ۲۰ هزار مترمربع به فضای این ترمینال افزوده شد و گستره آن به ۵۷ هزار مترمربع رسید . این طرح با رویکرد افزایش کیفیت خدمات‌دهی به زائران و مسافران با ...

|

در نوروز ۱۴۰۳ ، کاملاً متفاوت و با حال و هوای شاد به استقبال مسافران و زائران رضوی رفتیم که سبب جلب رضایت یکایک مسافران داخلی و خارجی شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین نشست ممیزی و سنجش سطح خدمات فرودگاهی با حضور سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در ...

|

جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

|

نظرات کاربران