در حال بارگذاری ...

تخلیه و بارگیری ۵۱۸ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای سال تاکنون

از مجموع عملیات کانتینری تعداد ۴۴۳ هزار و ۳۷۴ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده که به همین واسطه سهمی ۸۶ درصدی از مجموع کل عملیات کانیتنری این بندر را به خود اختصاص داده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام تازه ترین آمار از عملیات کانتینری در بزرگترین بندر ایران گفت : از ابتدای سال تاکنون ، حدود ۵۱۸ هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد .

اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : بندر شهید رجایی به دلیل برخورداری از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و بهره مندی از تجهیزات روز دنیا ، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند .

وی با بیان جدیدترین آمار و ارقام از کارنامه عملیات کانتینری این بندر ، افزود : در دوره زمانی چهار ماهه نخست امسال ، در مجموع ۵۱۷ هزار و ۹۰۱ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) ، تخلیه و بارگیری شد .

به گفته عفیفی پور ، از مجموع عملیات کانتینری تعداد ۴۴۳ هزار و ۳۷۴ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده که به همین واسطه سهمی ۸۶ درصدی از مجموع کل عملیات کانیتنری این بندر را به خود اختصاص داده است . ۱۰۴ هزار TEU کانتینر  ترانشیپی در این بندر طی این مدت تخلیه و بارگیری شده است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد : همچنین بیش از ۵۹ هزار و ۴۹۱ TEU کانتینر مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است . در مدت یاد شده، ۱۱۷ هزار و ۱۲۴ TEU کانتینر صادراتی و ۱۶۲ هزار و ۷۵۷ TEU کانتینر وارداتی در این بندر جابجا شد.




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع دریایی کشور شناخته می‌شود و این مهم در روح کنوانسیون‌های بین‌المللی که جمهوری اسلامی به آن‌ محلق شده نیز مشهود بوده و وظایفی به عنوان کشور صاحب بندر و پرچم برعهده دارد .

|

نظرات کاربران