در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی تعرفه حمل‌و‌نقل با تشکیل بورس حمل بار و مسافر

    یکی از مشکلات حوزه حمل ونقل باری و مسافر ، فعالیت دلالان و سوداگران است ، در شرایط کنونی مسافران و رانندگان بیشترین هزینه و زحمت را متحمل می شوند ، اما در این میان ، دلالان بیشترین سود را کسب می کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاظم زاده گفت : طرح تشکیل بورس حمل بار و مسافر قدم مثبتی در راستای شفاف‌سازی حوزه حمل‌ونقل باری و مسافری است و امیدوارم یک ساز و کار درست و مسنجم برای ساماندهی این بخش طراحی شود .

    رئیس کمیته حمل‌و‌نقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اعلام وصول طرح تشکیل بورس حمل بار و مسافر ، گفت : به طول قطع یکی از ضروریات در حوزه حمل کالا و مسافر ، ساماندهی بازار تعرفه و بلیت  حمل و نقل است ، از این رو به نظر می رسد که این طرح می تواند تا حدودی این حوزه را مدیریت کند .

    نماینده مردم دهلران ، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اخیرا مجلس و دولت با مشکل بزرگی درباره حمل و نقل کالا و حقوق مالی رانندگان خودروهای سنگین رو به رو شدند که خوشبختانه مجلس توانست با برگزاری جلسات متعدد این مسئله را تا حدودی حل کند ، اما به طور حتم این مسئله باید به صورت ریشه ای و کامل رفع شود . یکی از اعتراضات رانندگان این بود که تعاونی های حمل و نقل در انتخاب راننده به صورت گزینشی عمل می‌کنند و این ادعا مطرح می‌شد که راننده وقتی که برای دریافت بار مراجعه می‌کند ، مدیران مربوطه مبلغی از تعرفه احتسابی را برای خود بر می دارند .

    کاظم زاده گفت : یکی از مشکلات حوزه حمل ونقل باری و مسافر ، فعالیت دلالان و سوداگران است ، در شرایط کنونی مسافران و رانندگان بیشترین هزینه و زحمت را متحمل می شوند ، اما در این میان ، دلالان بیشترین سود را کسب می کنند .

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت : در شرایط کنونی قیمت حمل‌و‌نقل در بخش‌های مختلف ثابت نیست ، به طور مثال در حمل‌و‌نقل هوایی هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم و این مسئله موجب اعتراض و نگرانی مسافران شده است، حال به نظر من می توان با رقابتی کردن بازار ، فضا را برای کاهش تلاطمات قیمتی مدیریت کرد . طرح تشکیل بورس حمل بار و مسافر قدم مثبتی در راستای شفاف‌سازی حوزه حمل‌و‌نقل باری و مسافری است و امیدوارم یک سازوکار درست و مسنجم برای ساماندهی این بخش طراحی شود .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    |

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

    |

    تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

    |

    باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

    |

    نظرات کاربران