در حال بارگذاری ...

حمایت جدی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب

این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها گفت : رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مسیرهای ریلی رشت - انزلی و رشت - آستارا تکمیل حلقه‌های مفقوده ریلی را اولویت دولت دوازدهم دانست و حمایت جدی این سازمان را برای احداث این دو مسیر ریلی به منظور تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب اعلام کرد .

محمد باقر نوبخت به همراه نماینده مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها از راه‌آهن رشت - انزلی و رشت - آستارا بازدید کردند .

عباس خطیبی راه‌آهن رشت - انزلی را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و گفت :‌ این مسیر ریلی در ادامه راه‌آهن قزوین - رشت احداث خواهد شد و یکی از پروژه‌های ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت وتوسعه محسوب می‌شود .

وی در خصوص ادامه مسیر ریلی راه‌آهن قزوین - رشت توضیح داد و افزود : این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

خطیبی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت - انزلی را ۲۱ درصد اعلام و اظهار داشت : هم اکنون عملیات اجرایی در دو قطعه ۶ و ۷ در حال انجام است .

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای اقتصاد منطقه و ترانزیت بین‌الملی کالا و مسافر گفت :‌ نوبخت با توجه به ابعاد ملی و بین‌‌المللی بهره‌برداری از این خط‌آهن حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور را برای تکمیل هرچه سریعتر این مسیر ریلی اعلام کرد .

خطیبی بازدید از مراحل تجهیز کارگاه قطعه اول راه‌آهن رشت - آستارا را بخش دیگری از این سفر دانست و بیان داشت : عملیات اجرایی در منطقه صومعه سرا آغاز شده است و با توجه به اهمیت این مسیر ریلی به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال - جنوب و مزایای بهره‌برداری از آن برای ایران و کشورهای منطقه ، همکاری بخش‌های مختلف دولت لازم است .




مطالب مرتبط

اتصال استان چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی و کاهش تصادفات جاده ای از مهمترین دستاوردهای این طرح ملی است .

|

تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم . در هیچ کجای ۱۵۱ کیلومتر مسیر ریلی همدان _ سنندج اراضی ملی وجود نداشت و این مسیر دارای ۷۵ دستگاه پل و تقاطع است .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

نظرات کاربران