در حال بارگذاری ...
  • حمایت جدی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب

    این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها گفت : رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مسیرهای ریلی رشت - انزلی و رشت - آستارا تکمیل حلقه‌های مفقوده ریلی را اولویت دولت دوازدهم دانست و حمایت جدی این سازمان را برای احداث این دو مسیر ریلی به منظور تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب اعلام کرد .

    محمد باقر نوبخت به همراه نماینده مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها از راه‌آهن رشت - انزلی و رشت - آستارا بازدید کردند .

    عباس خطیبی راه‌آهن رشت - انزلی را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و گفت :‌ این مسیر ریلی در ادامه راه‌آهن قزوین - رشت احداث خواهد شد و یکی از پروژه‌های ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت وتوسعه محسوب می‌شود .

    وی در خصوص ادامه مسیر ریلی راه‌آهن قزوین - رشت توضیح داد و افزود : این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

    خطیبی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت - انزلی را ۲۱ درصد اعلام و اظهار داشت : هم اکنون عملیات اجرایی در دو قطعه ۶ و ۷ در حال انجام است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای اقتصاد منطقه و ترانزیت بین‌الملی کالا و مسافر گفت :‌ نوبخت با توجه به ابعاد ملی و بین‌‌المللی بهره‌برداری از این خط‌آهن حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور را برای تکمیل هرچه سریعتر این مسیر ریلی اعلام کرد .

    خطیبی بازدید از مراحل تجهیز کارگاه قطعه اول راه‌آهن رشت - آستارا را بخش دیگری از این سفر دانست و بیان داشت : عملیات اجرایی در منطقه صومعه سرا آغاز شده است و با توجه به اهمیت این مسیر ریلی به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال - جنوب و مزایای بهره‌برداری از آن برای ایران و کشورهای منطقه ، همکاری بخش‌های مختلف دولت لازم است .




    مطالب مرتبط

    تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

    تکمیل کریدورهای ترانزیتی از رویکردهای اصلی در توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها

    تکمیل کریدورهای کشور به منظور توسعه ترانزیت و اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین المللی یکی از مهمترین اهداف ما است و در سالجاری بخش‌هایی از این کریدورها زیر عبور قرار می‌گیرد .

    |

    بررسی راه های توسعه همکاری ریلی ایران با ترکمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان

    بررسی راه های توسعه همکاری ریلی ایران با ترکمنستان ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان

    در این دیدار مقرر شد جزئیات بیشتر موضوع مورد بررسی قرار گرفته تا در دستور کار دیدار مدیران عامل راه آهن ایران و قزاقستان قرار گیرد تا مسایل و مشکلات فعلی کریدور کانتینری چین ، با اولویت مورد بررسی و ساماندهی شود .

    |

    ضرورت تسریع در اقدامات جانمایی مراکز لجستیک در پهنه‌های مصوب

    ضرورت تسریع در اقدامات جانمایی مراکز لجستیک در پهنه‌های مصوب

    مقرر شد ظرف دو هفته آتی ، مطالعات مشاور شرکت راه‌آهن ، اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و شرکت سرمایه‌گذار دهکده لجستیک اصفهان با محوریت شرکت راه‌آهن به عنوان سازمان مسئول پهنه اصفهان تجمیع شده و نتیجه به کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک ارائه شود تا در صورت تایید ، برای ...

    |

    نظرات کاربران