در حال بارگذاری ...
  • حمایت جدی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب

    این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها گفت : رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مسیرهای ریلی رشت - انزلی و رشت - آستارا تکمیل حلقه‌های مفقوده ریلی را اولویت دولت دوازدهم دانست و حمایت جدی این سازمان را برای احداث این دو مسیر ریلی به منظور تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب اعلام کرد .

    محمد باقر نوبخت به همراه نماینده مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها از راه‌آهن رشت - انزلی و رشت - آستارا بازدید کردند .

    عباس خطیبی راه‌آهن رشت - انزلی را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و گفت :‌ این مسیر ریلی در ادامه راه‌آهن قزوین - رشت احداث خواهد شد و یکی از پروژه‌های ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت وتوسعه محسوب می‌شود .

    وی در خصوص ادامه مسیر ریلی راه‌آهن قزوین - رشت توضیح داد و افزود : این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

    خطیبی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت - انزلی را ۲۱ درصد اعلام و اظهار داشت : هم اکنون عملیات اجرایی در دو قطعه ۶ و ۷ در حال انجام است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای اقتصاد منطقه و ترانزیت بین‌الملی کالا و مسافر گفت :‌ نوبخت با توجه به ابعاد ملی و بین‌‌المللی بهره‌برداری از این خط‌آهن حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور را برای تکمیل هرچه سریعتر این مسیر ریلی اعلام کرد .

    خطیبی بازدید از مراحل تجهیز کارگاه قطعه اول راه‌آهن رشت - آستارا را بخش دیگری از این سفر دانست و بیان داشت : عملیات اجرایی در منطقه صومعه سرا آغاز شده است و با توجه به اهمیت این مسیر ریلی به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال - جنوب و مزایای بهره‌برداری از آن برای ایران و کشورهای منطقه ، همکاری بخش‌های مختلف دولت لازم است .




    مطالب مرتبط

    معماری ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد ، پایدار و همگام با محیط زیست

    معماری ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد ، پایدار و همگام با محیط زیست

    در طراحی و ساخت این ایستگاه از «خرپاهای سه بعدی فضایی» و مصالح نوین برای پوشش سالن مسافری استفاده شده است . در عین حال ایستگاه به شکلی طراحی شده که مصرف آب ، برق و انرژی به شدت کاهش می‌یابد و ضمن تصفیه فاضلاب از آب تمیز آن برای آبیاری فضای سبز محوطه ایستگاه استفاده می‌شود .

    |

    برگزاری نشست تخصصی تجربیات مهندسی در تونل های طویل ریلی اتریش

    برگزاری نشست تخصصی تجربیات مهندسی در تونل های طویل ریلی اتریش

    در این جلسه روش‌های مسیریابی کریدور محور ، بررسی پارامترهای اصلی تاثیر‌گذار در ارزیابی سیستم‌های مسیریابی بررسی شد . مطالعه امکان سنجی مسیرهای مختلف با در نظر گرفتن هزینه و زمان اجرا با در نظر گرفتن عناصر زیست محیطی نیز از دیگر عناوین مطرح شده در این نشست بود .

    |

    افتتاح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد با حضور رییس جمهور

    افتتاح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد با حضور رییس جمهور

    از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا ، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه - تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند .

    |

    نظرات کاربران