در حال بارگذاری ...
  • حمایت جدی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب

    این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها گفت : رییس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مسیرهای ریلی رشت - انزلی و رشت - آستارا تکمیل حلقه‌های مفقوده ریلی را اولویت دولت دوازدهم دانست و حمایت جدی این سازمان را برای احداث این دو مسیر ریلی به منظور تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب اعلام کرد .

    محمد باقر نوبخت به همراه نماینده مردم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها از راه‌آهن رشت - انزلی و رشت - آستارا بازدید کردند .

    عباس خطیبی راه‌آهن رشت - انزلی را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و گفت :‌ این مسیر ریلی در ادامه راه‌آهن قزوین - رشت احداث خواهد شد و یکی از پروژه‌های ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت وتوسعه محسوب می‌شود .

    وی در خصوص ادامه مسیر ریلی راه‌آهن قزوین - رشت توضیح داد و افزود : این مسیر ریلی با اتصال به بندر انزلی از یک سو و اتصال به بندر کاسپین از سوی دیگر به طول ۴۰ کیلومتر که ۲۵ کیلومتر آن از ایستگاه رشت تا ایستگاه پیر بازار مشترک است ، امتداد خواهد یافت .

    خطیبی پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن رشت - انزلی را ۲۱ درصد اعلام و اظهار داشت : هم اکنون عملیات اجرایی در دو قطعه ۶ و ۷ در حال انجام است .

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با تاکید بر اهمیت این مسیر ریلی برای اقتصاد منطقه و ترانزیت بین‌الملی کالا و مسافر گفت :‌ نوبخت با توجه به ابعاد ملی و بین‌‌المللی بهره‌برداری از این خط‌آهن حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور را برای تکمیل هرچه سریعتر این مسیر ریلی اعلام کرد .

    خطیبی بازدید از مراحل تجهیز کارگاه قطعه اول راه‌آهن رشت - آستارا را بخش دیگری از این سفر دانست و بیان داشت : عملیات اجرایی در منطقه صومعه سرا آغاز شده است و با توجه به اهمیت این مسیر ریلی به عنوان تکمیل کننده کریدور ریلی شمال - جنوب و مزایای بهره‌برداری از آن برای ایران و کشورهای منطقه ، همکاری بخش‌های مختلف دولت لازم است .




    مطالب مرتبط

    تکمیل و بهره برداری از راه آهن یزد - اقلید تا پایان سال جاری

    تکمیل و بهره برداری از راه آهن یزد - اقلید تا پایان سال جاری

    با افتتاح این خط آهن اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی کشور نهایی خواهد شد و مرکز کشور نیز به شبکه ریلی متصل می شود که با توجه به قرار گرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش بینی می‌شود که با افتتاح این مسیر ترانزیت کالا و مسافر در این بخش از کشور توسعه فراوانی یابد .

    |

    عدم تناسب بودجه ابلاغی در قانون بودجه با هزینه‌های راهسازی و پروژه‌های نیمه‌تمام

    عدم تناسب بودجه ابلاغی در قانون بودجه با هزینه‌های راهسازی و پروژه‌های نیمه‌تمام

    آنچه در معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در یک‌سال گذشته مورد توجه قرار گرفته ، در گام اول تبیین دقیق شرایط موجود اعم از فرصت‌ها ، محدودیت‌ها و نقاط ضعف و قوت و در مرحله بعدی چاره‌‌اندیشی اساسی برای حل مسأله بوده است .

    |

    نظرات کاربران