در حال بارگذاری ...
  • انجام ۳۴ هزار نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‎های کشور طی تیرماه امسال

    طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای تیر ۹۸ ، نشست و برخاست ۲۷ هزار و ۹۲۸ فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون مسافر و بالغ بر ۲۳ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، آمار شاخص‎های هوانوردی تیر ۹۸ ، از انجام ۳۴ هزار و ۶۵ نشست و برخاست در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران خبر می‎دهد .

    طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه‎ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در تیر ۹۸ با انجام این تعداد نشست و برخاست بیش از چهار میلیون مسافر و بالغ بر ۴۲ میلیون کیلوگرم بار جابه جا شده است .

    بر همین اساس در تیر ۹۸ ، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۳۰۵ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و ۱۹۲ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با ۶۲۳۱ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود یک میلیون مسافر ، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۳۸۸۶ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۶۶۹ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد .

    در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود ۱۳ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش حدود ۹ کیلوگرم بار و فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود هشت میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند .

    طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای تیر ۹۸ ، نشست و برخاست ۲۷ هزار و ۹۲۸ فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون مسافر و بالغ بر ۲۳ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎است .

    با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار آمده در بالا ، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۰۴۵ فروند نشست و برخاست ، بیش از ۷۰۴ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر پنج میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۳۰۸ فروند نشست و برخاست ، اعزام و پذیرش بیش از ۲۵ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد .

    همچنین طبق این آمار سهم پروازهای خارجی تیر ۹۸ ، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز ، نشست و برخاست ۶۱۳۷ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۹۹۷ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از ۱۹ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است .

    در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست ۳۸۴۳ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۶۶۸ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر ۱۹ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات ، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۱۱۸۶ فروند هواپیما ، اعزام و پذیرش بیش از ۱۹۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۶۵ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از ۴۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند .




    مطالب مرتبط

    شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آمادگی دارد هرگونه درخواست افزایش پرواز را از سوی شرکت های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمای کشوری بررسی و موافقت نماید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین دقایق و ساعات سال تحویل از مرکز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره انتقال پروازها از مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) توضیح داد : ...

    |

    تمام نقاط کشور دارای فرودگاه است و باید مدیران فعال در هر فرودگاه با برقراری ارتباط دو جانبه با مدیران قضایی ، جهت پیشبرد امور و پیشگیری از جرایم اقدام کنند .

    |

    افتتاح مترو پرند تبلور رویکرد عدالت‌محور دولت سیزدهم در ایجاد دسترسی هر چه موثرتر عموم ساکنین در مناطق مختلف به سیستم‌ها و خدمات حمل‌ونقلی کارا و اقتصادی است و در آینده نزدیک شاهد توسعه این سیستم‌ها در حومه کلان‌شهرها خواهیم بود

    |

    نظرات کاربران