در حال بارگذاری ...

کاهش ۷۴ درصدی تاخیر پروازهای اعزام زائران خانه خدا به حج تمتع

در واحد برنامه ریزی پرواز و بازرگانی در ۱۳۵ روز هزار و ۸۰ نفر-ساعت کار برای دریافت اسلات های پروازی انجام شد . همچنین در ۳۵ روز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر-ساعت کار برای صدور بلیت و ۲ هزار نفر ساعت برای مدیریت عملیات حج انجام شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل ایران ایر با اعلام خبر پایان اعزام زائران به حج تمتع گفت : تاخیر پروازهای اعزام زائران نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد کاهش داشته است .

تورج دهقانی زنگنه مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار از پایان عملیات اعزام حجاج به حج تمتع خبر داد و گفت : روز گذشته با انجام پرواز ۱۴۵۶ ایران ایر در ساعت ۲۲:۲۰ از فرودگاه حضرت امام به جده این عملیات پایان یافت . عملیات اعزام حجاج در بازه ۳۰ روزه ۱۷ تیر تا ۱۵ مرداد انجام شد و در این مدت ۸۸ هزار و ۵۶۱ زائر با ۳۶۰ پرواز به مراسم حج اعزام شدند . مقصد ۴۳ درصد از پروازها جده و ۵۷ درصد پروازها مدینه منوره بوده است .

زنگنه با اشاره به افزایش ۹۸ درصد زائران و ۹۷ درصدی پروازها نسبت به سال ۹۷ گفت : میانگین تاخیرهای سال جاری ۱۹ دقیقه بوده است که نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد کاهش داشته است . در این پروازها ۹ فرورند هواپیما ۶۱ نفر خلبان ، ۲۶ نفر کمک خلبان ، ۱۳ نفر مهندس پرواز ، ۸۰ نفر سر مهماندار و ۳۰۰ نفر مهماندار شرکت داشته اند و تعداد ایستگاه‌های عملیاتی نیز نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است .

مدیرعامل ایران ایر تاریخ آغاز پرواز‌های برگشت حجاج را ۲۵ مرداد ماه اعلام کرد و گفت: ۳۶۱ پرواز در یک بازه ۲۳ روزه انجام خواهد شد و عملیات ۱۷ شهریور ماه پایان خواهد گرفت . ۱۹ ایستگاه در این عملیات شرکت داشته و بار مجاز مسافران دو بسته ۲۰ کیلوگرمی خواهد بود .

زنگنه با بیان اینکه «اجرای برنامه چابکسازی ایران ایر به معنای تعدیل نیرو نیست» گفت : برنامه خصوصی سازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما متوقف شده است . برای افزایش ناوگان ایران ایر برنامه داریم ، اما با توجه به اینکه صنعت هوانوردی در لبه تیغ تحریم قرار گرفته است امکان بیان جزئیات وجود ندارد .

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در ادامه با اشاره به جزییات اقدامات انجام شده برای پروازهای حج گفت : در واحد برنامه ریزی پرواز و بازرگانی در ۱۳۵ روز هزار و ۸۰ نفر-ساعت کار برای دریافت اسلات های پروازی انجام شد . همچنین در ۳۵ روز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر-ساعت کار برای صدور بلیت و ۲ هزار نفر ساعت برای مدیریت عملیات حج انجام شد . هزار و ۴۹۲ نفر از پرسنل خدمات زمینی با انجام ۷ هزار و ۸۲ نفر-ساعت کار در عملیات حج مشارکت کردند . ۱۰۸ نفر نیز برای انجام عملیات به ایستگاه های مختلف اعزام شدند .

 

 

زنگنه با اشاره به تعمیر بال آسیب دیده هواپیما در کمتر از ۶ ساعت و تعویض موتور ایرباس هما در کمتر از ۱۷ ساعت گفت : متخصصان تعمیر و نگهداری هما ۳۰ هزار نفر-ساعت کار انجام دادند .

وی به عملیات پروازی نیز اشاره کرد و گفت : در این عملیات ۲ هزار و ۱۴۷ نفر-ساعت کار انجام شده و به غیر از زائران ، ۱ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۳۲ کیلوگرم بار نیز جابجا شده است .

مدیرعامل ایران ایر در ادامه با اشاره به جابجایی مسافران اروپایی «هما» توسط سایر ایرلاین ها گفت : شرکت های ماهان ، قشم ایر ، آسمان و اطلس گلوبال در انتقال مسافران اروپایی «هما» مشارکت داشتند . با توجه به اینکه بلیط از پیش توسط هما فروخته شده بود ، خدمات به مسافران در همان سطح ارائه شد ، با این حال این امکان برای مسافران وجود داشت که در صورت تمایل پرواز خود را بدون پرداخت خسارت باطل و یا جابجا کنند . حتی در مواردی که به علت تغییر هواپیما ، امکان استفاده از خدمات کلاس تجاری برای مسافران این کلاس وجود نداشت ، ضمن عودت مابه التفاوت قیمت بلیط ، امکان استفاده از خدمات CIP نیز به مسافران اعطا شد تا رضایت مسافران جلب شود .

زنگنه با اشاره به زیان ایران ایر به خاطر استفاده از خدمات سایر ایرلاین ها در پروازهای اروپایی گفت : میزان زیان در آینده منتشر خواهد شد. اما در حال حاظر می توان به عدم نفع هما به خاطر محدود کردن پروازهای اروپایی اشاره کرد . از آنجا که تا مدت ها وضعیت پروازهای حج مشخص نبود ، ایران ایر ناچار شد در ماه های گذشته پروازهای خارجی خود را به صورت محدود به فروش برساند . به همین دلیل ۱ میلیون و ۲۵۹ هزار یورو در کلاس اقتصادی و ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار یورو در کلاس تجاری از سود ایران ایر کم شد .

وی همچنین به باطل شدن پرواز امشب اعزام حجاج اشاره کرد و افزود : به علت محدودیت اتوبوس های سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی ، این سازمان درخواست کرد تا مسافران این پرواز با پروازهای پیشین هما منتقل شوند تا مشکلی برای جابجایی زائران در عربستان پیش نیاید .

زنگنه سپس به وضعیت سوخترسانی به ایران ایر در فرودگاه های ترکیه اشاره کرد و گفت : در حال حاضر در برخی فرودگاه های ترکیه به ایران ایر سوخت داده می شود و برای رفع مشکل در باقی فرودگاه ها نیز مشغول رایزنی هستیم . به عنوان مثال اکنون در فرودگاه آنکارا به ما سوخت داده می شود . همچنین نیازی به سوخت گیری در فرودگاه استانبول نداریم چرا که پروازها به این فرودگاه تنها با یک بار سوختگیری در فرودگاه تهران انجام می شود .

این مدیر ارشد هوانوردی در پایان با اشاره به توان مدیریتی و عملیاتی ایران ایر گفت: انسجام، انسانیت، اخلاق مداری و خویشتن داری پرسنل ایران ایر باعث شد زمینه برای همکاری سایر ارگان ها در عملیات حج فراهم شود . لازم می دانم از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سپاه حفاظت هواپیمایی، نیروی انتظامی، پلیس گزرنامه، گمرک، سایر دست اندرکاران عملیات حج و شرکت های هواپیمایی که به ایران ایر در انجام پروازهای اروپایی کمک کردند، تشکر کنم. 




مطالب مرتبط

         

|

برنامه تامین هواپیما طبق روال گذشته در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شمس الدین فرزادی پور ، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ...

|

         

|

ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا ؛ به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد .

|

نظرات کاربران