در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار درباره ترخیص کالا

    ۵ درصد تلورانس وزنی برای کالاهای اساسی و ضروری و فله و همچنین ۳ درصد برای سایر کالاها مورد پذیرش قرار گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهرداد جمال ارونقی معاون گمرک ایران از تصویب سه مصوبه در جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت : در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار تمام پیشنهادات گمرک مورد پذیرش قرار گرفت و سه مصوبه به تصویب رسید که چهارشنبه ابلاغ می‌­شود .

    وی درباره مصوبه نخست توضیح داد : نخستین مورد پذیرش ارزش مندرج در مجوزهای ثبت سفارش کالاهای اساسی و ضروری یعنی ۲۵ گروه کالایی ، از تاریخ ۱۸ مرداد ۹۷ به بعد است که به این ترتیب بسیاری از پرونده­‌های تشکیل شده درباره ارزش کالایی حل می‌شود .

    معاون امور گمرکی گمرک دومین مورد را تصویب کارگروه تعیین ارزش در کمرگ ایران دانست و تصریح کرد : این کارگروه متشکل از نمایندگان وزارت دارایی (گمرک) ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، بانک مرکزی ، اتاق بازرگانی ایران و اتحادیه مربوطه است . کارگروه به ریاست گمرک تشکیل می‌شود و گمرک مجاز است ارزش‌های تعیین شده توسط این کارگروه را در رسیدگی‌های ارزش خودش مورد استفاده قرار دهد ، البته که ملاک رسیدگی الزامی نیست .

    ارونقی درباره سومین مورد که با اجرای آن بیش از چندین هزار پرونده تعیین تکلیف می‌شود ، گفت : ۱.۵ درصد تلورانس وزنی برای کالاهای اساسی و ضروری و فله و همچنین ۳ درصد برای سایر کالاها مورد پذیرش قرار گرفت . این مصوبه برای پرونده‌هایی که در خصوص رفع تعهدات ارزی مطرح رسیدگی هستند و همچنین برای سایر پرونده‌های استفاده خواهد شد .

    وی در پایان تاکید کرد که بسیاری پرونده های گمرک و بانک با اجرای این مصوبه‌ها تعیین تکلیف خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شد .

    |

    تقویت گمرک به عنوان متولی اصلی نظارت بر تجارت در نواحی مرزی و پرهیز از دخالت های غیرحرفه ای را در امر مبارزه با قاچاق حائز اهمیت دانست .

    |

             

    |

    میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۷۴۸ هزار و ۱۱۵ تن بود . همچنین میزان تخلیه جو طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۸۹۷ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان بهمن ماه سال جاری معادل ۹ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۱۴ تن بود .

    |

    ارزش صادرات ایران به کشور های عراق ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، کویت ، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای همسایه امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان ، عمان ، فدراسیون روسیه ، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است .

    |

    نظرات کاربران