در حال بارگذاری ...

بازگشایی ۱۱ دستگاه پل بزرگ در راه های مواصلاتی لرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی

این پل‌ها در مجموع به طول ۸۳۰ متر و ۸۸۹ تن وزن و اعتباری بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال احداث شده و با بهره برداری از آنها ۳۱۷۹ خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۱۱ دستگاه پل بزرگ در راه های مواصلاتی استان لرستان که در پی وقوع سیل در ابتدای سال جاری تخریب شده بود ، با تلاش شبانه روزی احداث و با حضور وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه هفته جاری بازگشایی می شود .

شعبانعلی خاوری مدیر کل نگهداری ابنیه فنی راه سازمان راهداری با اعلام این مطلب اظهار داشت : این پل‌ها شامل پل دوآب ، پل چم شهران ، پل زیودار ، پل چم مهر ، پل حیات الغیب ، پل شاهیوند ، پل بیشه ، پل بابازید ، پل قلایی ، پل کلات زیودار و پل طاق عباس علی است که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری طی ماه‌های گذشته احداث و بازسازی شده و با بهره برداری از این پل‌ها زمینه ارتباط بین شهرها و روستاها و جابجایی کالاهای اساسی و مسافر تسهیل و تسریع می شود .

وی با اشاره به مشخصات پل‌ها و راههای مواصلاتی مذکور خاطرنشان کرد : این پل‌ها در مجموع به طول ۸۳۰ متر و ۸۸۹ تن وزن و اعتباری بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال احداث شده و با بهره برداری از آنها ۳۱۷۹ خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند .

خاوری در تشریح موقعیت پل های مذکور گفت : پل دوآب از نوع خرپایی در کیلومتر ۳۵ محور خرم‌آباد - پل دختر با ۶۳ متر طول و ۱۰۸ تن وزن ، پل چم شهران و زیودار در بخش معمولان هرکدام به ترتیب با ۶۹ متر طول و ۱۱۸ تن وزن و ۵۴ متر و ۹۲ تن وزن ، پل چم مهر در کیلومتر ۲۵ محور پلدختر – ایلام ۱۲۶ متر و ۲۱۷ تن و حیات الغیب در محور خرم آباد – پل دختر با ۴۵ متر و پل شاهیوند نیز در محور اتصالی خرم آباد- کوهدشت با ۳۶ متر طول و ۴۸ تن وزن احداث شده است و زیر بار ترافیک می رود .

مدیر کل نگهداری ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص سایر پل ها افزود : پل بیشه در محور سفید دشت - خرم آباد با ۳۶ متر طول و ۶۲ تن ، پل بابا زید در محور پلدختر و کوهدشت با ۲۵۰ متر طول خاکریزی پشت آن ، پل قلایی در بخش فیروز آباد با ۴۵ متر و ۸۰ تن ، کلات زیودار در محور خرم آباد با ۶۰ متر طول و ۱۰۴ تن و پل طاق عباس علی با ۴۶ متر و ۶۰ تن می باشد .

شایان ذکر است با افتتاح و بهره برداری از پل های یاد شده امید مردم لرستان برای از سرگیری جریان عادی زندگی پس از وقوع سیل ابتدای سال جاری شکوفا می شود .




مطالب مرتبط

طول این محور مجموعاً ۱۲ کیلومتر بوده که کار نقشه‌برداری و طراحی آن اتمام و ترانشه‌برداری مسیر روستای فوق نیز به‌صورت موازی با تعریض ابنیه آن ادامه خواهد یافت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران