در حال بارگذاری ...

افتتاح بخش دیگری از محور تویسرکان - کنگاور با حضور مدیرعامل شرکت ساخت

این محور تویسرکان را از بن‌بست خارج می‌کند و تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محورهای مواصلاتی استان همدان این استان را به دلیل موقعیت استراتژیک آن در مسیر ترانزیت کالا و مسافر دارای اهمیت عنوان کرد و خبر داد : با توجه اهمیت محور تویسرکان - کنگاور در تسهیل سفر به استان کرمانشاه و عتبات عالیات تا پایان امسال بخش دیگری از این مسیر زیر عبور ترافیک خواهد رفت .

خیراله خادمی صبح امروز به همدان سفر کرد و در جریان روند اجرای زیرساخت‌های حمل و نقل استان همدان قرار گرفت .

وی تکمیل محورهای مواصلاتی استان همدان را به دلیل واقع شدن در مرکز کشور و ترانزیت بالای کالا و  مسافر از طریق این استان مهم دانست و تاکید کرد : استان همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه در مرکز کشور نقش مهمی در اتصال شمال به جنوب کشور ایفا می‌کند .

معاون وزیر راه  وشهرسازی در بازدید از محور تویسرکان - کنگاور گفت : این محور یکی از راه‌های ارتباطی مهم بین دو استان همدان و کرمانشاه است که علاوه بر اتصال دو شهر مهم کنگاور و تویسرکان ، راه ارتباطی چندین روستای مهم را نیز برقرار می‌کند . این محور ۳۹ کیلومتر است که ۳۳ کیلومتر آن در استان همدان واقع شده و در حال حاضر ۱۵ کیلومتر آن نیز زیرعبور ترافیک است و عملیات اجرایی در ۱۰ کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال انجام است .

خادمی بهره‌برداری از این محور تویسرکان - گنگاور را برای شهرستان تویسرکان نیز مهم قلمداد کرد و گفت : این محور تویسرکان را از بن‌بست خارج می‌کند و تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه محور تویسرکان - کنگاور را موجب تسهیل سفر به عتبات عالیات دانست و افزود : با تکمیل این محور سفر به استان کرمانشاه و از آنجا به کربلا برای زائران از مرکز کشور فراهم خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سالجاری ۵ کیلومتر دیگر نیز زیر عبور قرار گیرد.

وی در این سفر  از کنارگذر غربی همدان نیز بازدید کرد و گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان ، احداث کنارگذر یکی از اقدامات مهم در کاهش ترافیک داخل شهر همدان است و در حال حاضر عملیات اجرایی این کنارگذر  با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال اجرا است .

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این کنارگذر را ۲۷.۵ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت : در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از مسیر تکمیل و آسفالت شده است و بهره‌برداری از آن ترافیک عبوری از استان‌های کردستان ، آذربایجان شرقی و غربی به سمت کرمانشاه و جنوب کشور را به بیرون از شهر هدایت می‌کند .

خادمی در این سفر همچنین از ساخت ایستگاه راه‌آهن باباکمال نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت : این ایستگاه مسافری در راه‌آهن غرب کشور در شهرستان تویسرکان و در نزدیکی روستای باباکمال واقع شده و مساحت محوطه آن ۵ .۵ هکتار است . عملیات اجرایی این ایستگاه به همراه ایستگاه‌های زاگرس ، بیستون و کهریز در سال ۹۷ آغاز شده و در حال حاضر ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی مساحت ساختمان‌های ایستگاه را ۲ هزار و ۳۲۸ متر مربع اعلام و بیان داشت : مساحت ساختمان اصلی ۴۰۰ متر مربع است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصد در حال اجرا است.




مطالب مرتبط

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

|

این طرح هفت کیلومتر مسیر مرکز استان ایلام به شهرستان سیروان را کوتاه می کند .

|

نظرات کاربران