در حال بارگذاری ...

آغاز پذیرش دانشجوی کاردانی رشته حمل و نقل بدون آزمون در سال‌جاری

تربیت تکنیسین ماهر حمل و نقل و ورود افراد با صلاحیت در صنعت حمل و نقل تحول بزرگی است که نقش مهمی در بهبود کیفیت ارائه خدمات دارد .

​به گزارش پرتال حمل و نقل ، در راستای ادامه مسیر توسعه شغلی هنرجویان رشته حمل و نقل، پذیرش دانشجو در رشته کاردانی حمل و نقل بدون آزمون در سال‌جاری ، آغاز شد .

مهران قربانی عضو هیأت عامل و معاون حمل و نقل این سازمان ، با بیان این خبر اظهار داشت : بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ ، برای نخستین بار مقرر شد پذیرش دانشجو در رشته حمل و نقل در دوره کاردانی بدون آزمون توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در سال‌جاری ، در دو گرایش حمل و نقل جاده‌ای و حمل و نقل و ترافیک شهری ، صورت پذیرد .

وی خاطرنشان کرد : پذیرش دانشجو علاوه بر رشته‌های ریاضی – فیزیک و تجربی از فارغ‌التحصیلان رشته حمل و نقل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش نیز مهیا شده است ، با این تفاوت که هنرجویان رشته حمل و نقل براساس مسیر توسعه حرفه‌ای تعیین شده در سند استاندارد شایستگی حرفه ، پس از پایان دوره تحصیلی متوسطه بدون آزمون و صرفاً براساس نمرات کسب شده وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان محل اقامت خود می‌شوند .

قربانی با بیان این که تاکنون دوره کاردانی این رشته وجود نداشت ، افزود : تربیت تکنیسین ماهر حمل و نقل و ورود افراد با صلاحیت در صنعت حمل و نقل تحول بزرگی است که نقش مهمی در بهبود کیفیت ارائه خدمات دارد .

معاون حمل و نقل د رخصوص سابقه ایجاد رشته حمل و نقل در رشته حمل و نقل در هنرستان ، اظهار داشت : با تلاش‌های انجام شده از سوی دفتر کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کار دانش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش ، آموزش رشته حمل و نقل در هنرستان به تصویب شورای عالی وزارت آموزش و پرورش رسید و برای نخستین بار در سال ۹۶-۹۵ در هنرستان دارالفنون بندرعباس واقع در استان هرمزگان راه‌‌اندازی شد و سپس در استان‌های دیگر توسعه یافت .




مطالب مرتبط

مراکز تخلیه در صورتی که بتوانند روزانه تعداد قابل قبولی از ناوگان حامل محصولات را تخلیه کنند به‌نحوی که از ایجاد صف و خواب ناوگان جلوگیری شود ، حمل و نقل را پویا تر کرده و دیگر کمبود کامیون نخواهیم داشت و کرایه‌ها نیز افزایش نمی‌یابد .

|

از ۴ پرونده تخلف ثبت‌ شده ، برای ۳ مورد تذکر و یک مورد نیز محرومیت راننده از رانندگی صادر شد . این تخلفات مربوط به عدم رعایت قوانین حمل و نقل مسافر و همراه نداشتن تجهیزات مورد نیاز ناوگان مسافری بوده است .

|

در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری ، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی ، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد .

|

در بازه زمانی ۹ ماهه بیش از ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به نقاط مختلف استان جابجا شده است . آمار ثبت شده از مسافرینی که به نقاط مختلف استان سفر کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲/۱۳ درصد افزایش داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار کرد : ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس با میانگین سن ۱۴ سال ، کارت هوشمند برای فعالیت دارند .

|

نظرات کاربران