در حال بارگذاری ...

رونق گردشگری و توسعه اقتصادی استان خوزستان با تکمیل محور پاشنه زاگرس

این جاده می تواند ارتباط بین شمال خوزستان ، استان اصفهان و مرکز کشور را فراهم کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل محور پاشنه زاگرس را تحولی در حمل و نقل استان خوزستان دانست و گفت : این محور نقش مهمی در اتصال شمال استان خوزستان به اصفهان و مرکز کشور دارد و موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این استان است .

خیراله خادمی صبح امروز به همراه نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان سفر کرد و ضمن بازدید از پروژه‌های راهسازی این استان در جریان روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها قرار گرفت .

وی در بازدید از محور پاشنه زاگرس این مسیر را یکی از اولویت‌های این استان برشمرد و گفت: این محور یکی از پروژه‌های مهم شرکت ساخت و توسعه در استان است که تاثیر فراوانی در هدایت ترافیک شمال خوزستان دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این محور را حدود ۲۲۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود : راه اصلی پاشنه زاگرس از سردشت دزفول آغاز می‌شود و با عبور از اندیکا ، ایذه به چهارمحال و بختیاری می‌رسد . این محور نقش مهمی در اتصال شمال استان خوزستان به اصفهان و مرکز کشور دارد و موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این استان است .

وی پیشرفت فیزیکی قطعه یک این پروژه را ۴۰ درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت : قطعه اول در دزفول به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجرا است و عملیات اجرایی قطعه دوم نیز به طول ۱۵ کیلومتر به تازگی آغاز شده است .

خادمی محور پاشنه زاگرس را یکی از محورهای مهم برای پدافند غیرعامل استان خوزستان و توسعه گردشگری این استان برشمرد و گفت : این جاده می تواند ارتباط بین شمال خوزستان ، استان اصفهان و مرکز کشور را فراهم کند .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث این محور با ویژگی‌های راه اصلی اعلام کرد : در بازدید امروز تصمیم بر این شد تا این محور در کنار جاده فعلی احداث شود و با توجه به وجود جاده فرعی در کنار این جاده امیدواریم در آینده از این محور به شکل بزرگراه  بهره‌برداری شود .

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در توضیح محورهای مواصلاتی استان خوزستان به سمت مرکز کشور گفت : محور مواصلاتی پاشنه زاگرس که از دزفول تا ایذه امتداد دارد از یک سو و محور اهواز - هفتگل - باغملک و در نهایت ایذه از سوی دیگر به سمت استان چهارمحال بختیاری امتداد پیدا می‌کنند که با تکمیل این دو محور در آینده اتصال استان خوزستان به استان اصفهان و مرکز کشور به صورت بزرگراه فراهم خواهد بود .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از احداث باند دوم محور دزفول - شوشتر بازدید کرد و در این خصوص گفت :‌ این محور یکی از مسیرهای ارتباطی پرتردد بین شهرستان‌های دزفول و شوشتر و اتصال شمال استان به شهر اهواز است که با عبور روزانه ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از ترافیک بالایی برخوردار است .

خادمی طول این محور را ۶۰ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت : ۳۵ کیلومتر از این مسیر هم اکنون تکمیل و زیرعبور قرار دارد و بخش باقیمانده آن نیز به زودی به مناقصه خواهد رفت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

نظرات کاربران