در حال بارگذاری ...
  • رونق گردشگری و توسعه اقتصادی استان خوزستان با تکمیل محور پاشنه زاگرس

    این جاده می تواند ارتباط بین شمال خوزستان ، استان اصفهان و مرکز کشور را فراهم کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل محور پاشنه زاگرس را تحولی در حمل و نقل استان خوزستان دانست و گفت : این محور نقش مهمی در اتصال شمال استان خوزستان به اصفهان و مرکز کشور دارد و موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این استان است .

    خیراله خادمی صبح امروز به همراه نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان سفر کرد و ضمن بازدید از پروژه‌های راهسازی این استان در جریان روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها قرار گرفت .

    وی در بازدید از محور پاشنه زاگرس این مسیر را یکی از اولویت‌های این استان برشمرد و گفت: این محور یکی از پروژه‌های مهم شرکت ساخت و توسعه در استان است که تاثیر فراوانی در هدایت ترافیک شمال خوزستان دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی طول این محور را حدود ۲۲۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود : راه اصلی پاشنه زاگرس از سردشت دزفول آغاز می‌شود و با عبور از اندیکا ، ایذه به چهارمحال و بختیاری می‌رسد . این محور نقش مهمی در اتصال شمال استان خوزستان به اصفهان و مرکز کشور دارد و موجب رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این استان است .

    وی پیشرفت فیزیکی قطعه یک این پروژه را ۴۰ درصد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت : قطعه اول در دزفول به طول ۲۴ کیلومتر در حال اجرا است و عملیات اجرایی قطعه دوم نیز به طول ۱۵ کیلومتر به تازگی آغاز شده است .

    خادمی محور پاشنه زاگرس را یکی از محورهای مهم برای پدافند غیرعامل استان خوزستان و توسعه گردشگری این استان برشمرد و گفت : این جاده می تواند ارتباط بین شمال خوزستان ، استان اصفهان و مرکز کشور را فراهم کند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث این محور با ویژگی‌های راه اصلی اعلام کرد : در بازدید امروز تصمیم بر این شد تا این محور در کنار جاده فعلی احداث شود و با توجه به وجود جاده فرعی در کنار این جاده امیدواریم در آینده از این محور به شکل بزرگراه  بهره‌برداری شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در توضیح محورهای مواصلاتی استان خوزستان به سمت مرکز کشور گفت : محور مواصلاتی پاشنه زاگرس که از دزفول تا ایذه امتداد دارد از یک سو و محور اهواز - هفتگل - باغملک و در نهایت ایذه از سوی دیگر به سمت استان چهارمحال بختیاری امتداد پیدا می‌کنند که با تکمیل این دو محور در آینده اتصال استان خوزستان به استان اصفهان و مرکز کشور به صورت بزرگراه فراهم خواهد بود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از احداث باند دوم محور دزفول - شوشتر بازدید کرد و در این خصوص گفت :‌ این محور یکی از مسیرهای ارتباطی پرتردد بین شهرستان‌های دزفول و شوشتر و اتصال شمال استان به شهر اهواز است که با عبور روزانه ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه از ترافیک بالایی برخوردار است .

    خادمی طول این محور را ۶۰ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت : ۳۵ کیلومتر از این مسیر هم اکنون تکمیل و زیرعبور قرار دارد و بخش باقیمانده آن نیز به زودی به مناقصه خواهد رفت .




    مطالب مرتبط

    وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواستار حذف «امتیاز واردات ریل» از کشورهای اوراسیا شد

    وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خواستار حذف «امتیاز واردات ریل» از کشورهای اوراسیا شد

    وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه لایحه ذکر شده به صورت «خارج از دستور» و بدون دریافت نظرات کارشناسی دستگاه‌ های اجرایی در هیات وزیران به تصویب رسیده و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است ، درخواست کرده است که حذف عنوان «ریل» از آن لیست ، با قید فوریت در دستور ...

    |

    احداث و بهسازی ۴۵ کیلومتر راه روستایی لارستان در قالب طرح ابرار

    احداث و بهسازی ۴۵ کیلومتر راه روستایی لارستان در قالب طرح ابرار

    توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است ، که باید همه جانبه ، مستمر و تحول‌آفرین باشد و با تکمیل و احداث این راه‌ها ، دسترسی مردم روستا به مراکز و همچنین انتقال تولیدات کشاورزی و دامی روستایی تسهیل می شود .

    |

    ساخت خط‌آهن رشت - آستارا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

    ساخت خط‌آهن رشت - آستارا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

    درباره خط‌آهن رشت - آستارا توافق‌نامه‌ای بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا صورت گرفته است ، ضمن آنکه سرمایه‌گذار خارجی پروژه هم جمهوری آذربایجان است که اعلام کرده است ۵۰۰ میلیون دلار در این خط سرمایه‌گذاری می‌کند .

    |

    آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ کابلی پل سفید با دستور وزیر راه و شهرسازی

    آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ کابلی پل سفید با دستور وزیر راه و شهرسازی

    به منظور احداث این کمربندی ۱۸۳ هزار متر مکعب خاکبرداری ، ۴۱۸ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۲۲ هزار متر مربع قالب‌بندی ، ۴۷۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی ، ۱۶ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۶۳ هزار تن آسفالت‌ریزی صورت گرفته است .

    |

    نظرات کاربران