در حال بارگذاری ...
  • پایان عملیات اجرایی احداث پل بزرگ دره‌ای در آزادراه اصفهان - شیراز

    این پل به طور کامل به دستان توانمند مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شد و حتی بخش عمده مفتول‌های پیش‌تنیده برای احداث این پل از تولیدات داخل تامین شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید حسین میرشفیع از پایان یافتن عملیات اجرایی پل بزرگ دره‌ای در آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۶۰ متر خبر داد .

    سید حسین میرشفیع ، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار داشت : عملیات اجرایی پل بزرگ دره‌ای در کیلومتر ۲۱۵ آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۶۰ کیلومتر با تلاش و اتکا به توان داخلی پایان یافت و به زودی آماده تردد می‌شود .

    وی با اشاره به احجام این پل بزرگ دره‌ای بیان داشت : این پل در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف دره احداث شده و طول دهانه وسط آن ۱۲۵ متر است . طول دهانه‌های کناری این پل ۶۶ و ۷۳ متر است . همچنین در زمان احداث این پل حدود ۲۵۰۰ تن آرماتور نصب شد و بالغ بر ۱۶ هزار و ۹۰۰ متر مکعب عملیات بتن ریزی انجام گرفت . این پل به طور کامل به دستان توانمند مهندسان و کارگران ایرانی ساخته شد و حتی بخش عمده مفتول‌های پیش‌تنیده برای احداث این پل از تولیدات داخل تامین شد .

    گفتنی است ، آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۲۲ کیلومتر اولین آزادراه جنوب کشور است که تکمیل آن باعث کاهش ۱۳۵ کیلومتری مسیر اصفهان تا شیراز ، کاهش ۲ ساعته زمان سفر ، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال ، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خورو‌های عبوری می‌شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    نظرات کاربران