در حال بارگذاری ...
  • وجود ظرفیت‎های لازم برای برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه اردبیل

    اکنون باند اصلی فرودگاه در حال بهسازی است که تا یکسال دیگر آماده بهره‎برداری می‎شود و برای همین از باند دوم با ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط همچون ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ و ۷۲۷ استفاده می‎کنیم که این هواپیماها برای پروازهای خارجی مناسب هستند و مشکلی وجود ندارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل با اشاره به وجود ظرفیت‎های لازم برای برقراری پروازهای خارجی گفت : ما تمایل زیادی داریم که بتوانیم پروازهای خارجی را در این فرودگاه برقرار کنیم .

    سید فخرالدین هاشمی گفت : خوشبختانه زیرساخت‎های فرودگاه اردبیل آماده است و با وجودی که در AIP ، زمان کاری ما ۱۲ ساعت ثبت شده است در صورت درخواست شرکت‎های هواپیمایی در ساعاتی خارج از آن هم آماده همکاری هستیم .

    وی با اشاره به اینکه اکنون در کل فرودگاه اردبیل عملیات بهسازی در حال اجرا است ، گفت : با این وجود نمی‎گذاریم محدودیت‎های ناشی از اجرای این پروژه‎ها بر روی افزایش پروازها تاثیر بگذارد .

    هاشمی با بیان اینکه اکنون فرودگاه اردبیل دارای سه ترمینال است که یکی از آنها در آینده‎ای نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور به بهره‎برداری رسمی خواهد رسید ، گفت : همگی این ترمینال‎ها ظرفیت لازم برای پروازهای خارجی را دارند که در صورت برقراری پروازها یکی از این ترمینال‎ها را به آن اختصاص می‎دهیم .

    وی با اشاره به اینکه در گذشته پروازهای حج تمتع، حج عمره، عتبات عالیات ، استانبول و پروازهای موردی به آنتالیا ، باکو در فرودگاه اردبیل انجام شده است ، ادامه داد : اکنون باند اصلی فرودگاه در حال بهسازی است که تا یکسال دیگر آماده بهره‎برداری می‎شود و برای همین از باند دوم با ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط همچون ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ و ۷۲۷ استفاده می‎کنیم که این هواپیماها برای پروازهای خارجی مناسب هستند و مشکلی وجود ندارد .

    مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل در پایان با تاکید بر تمایل زیاد استان و فرودگاه برای برقراری پروازهای خارجی و افزایش پروازهای داخلی گفت : برای برقراری پروازهای خارجی ، استاندار و ما در حال رایزنی با شرکت‎های هواپیمایی هستیم که در مورد افزایش پروازهای داخلی به امیدخدا از ۹ مرداد ، کیش ایر با برقراری دو پرواز رفت و برگشت ، در روزهای چهارشنبه و جمعه ، به مقصد تهران به جمع دو شرکت هواپیمایی فعال در این فرودگاه یعنی ایران ایر و آسمان می‎پیوندد .




    مطالب مرتبط

    پیش بینی می‌شود عملیات اجرای این پروژه ظرف مدت ۳ ماه به اتمام برسد .

    |

    نظرات کاربران