در حال بارگذاری ...
  • افزایش کیفیت خدمات و ایمن‎سازی با بهسازی و نوسازی زیرساخت‎های فرودگاه مهرآباد

    در همین زمینه تجهیزات مکانیکال فرودگاه مهرآباد از جمله دیزل ژنراتورها و دیگ‎های بخار ، پکیچ‎ها ، هواسازها و برج‎های خنک‎کننده و همچنین لوله‎کشی‎ها و سامانه‎های تاسیساتی ترمینال‎های فرودگاه مهرآباد نوسازی شدند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه در سال ۹۷ ، بیش از ۴۰ درصد از اعتبارات فرودگاه مهرآباد برای بهسازی و نوسازی زیرساخت‎های تاسیساتی و مکانیکال هزینه شده است ، گفت : در سال‎های اخیر بخش زیادی از زیرساخت‎های این فرودگاه نوسازی شده‎است که افزایش کیفیت خدمات ، ایمن‎سازی و صرفه‎جویی در مصرف انرژی از نتایج آن است .

    میرسعید صفی‎نیا با بیان اینکه زیرساخت‎های تاسیساتی این فرودگاه پس از سالیان دراز فعالیت ، قدیمی و فرسوده شده بودند ، گفت : به همین منظور نوسازی این تاسیسات مورد توجه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفت و طبق برنامه‎ریزی ، اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شد .

    وی با اشاره به اینکه روند نوسازی تجهیزات با سامانه‎های مدرن و به‎روز در حال انجام است ، گفت : در همین زمینه تجهیزات مکانیکال فرودگاه مهرآباد از جمله دیزل ژنراتورها و دیگ‎های بخار ، پکیچ‎ها ، هواسازها و برج‎های خنک‎کننده و همچنین لوله‎کشی‎ها و سامانه‎های تاسیساتی ترمینال‎های فرودگاه مهرآباد نوسازی شدند .

    وی با اشاره به اینکه برای خرید تجهیزات و زیرساخت‎های تاسیساتی با همکاری اداره‎کل تجهیزات و سامانه‎های فرودگاهی ، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اختصاص یافته است ، گفت : در طول یکسال گذشته تعویض مبدل گرمایشی در موتورخانه‎ها، تعویض بیش از ۴۰۰۰ متر لوله‎کشی همراه با اتصالات ، اجرای بیش از ۲۰۰۰ متر انواع عایق بر روی لوله‎ها ، تعویض بیش از ۱۰۰۰ عدد انواع شیرآلات ، تعویض و اجرای لوله‎کشی آب مصرفی و آب موتورخانه‎ها در ترمینال‎ها و موتورخانه‎ها و نصب و راه‎اندازی دیگ تله بخار در موتورخانه ترمینال ۲ به عنوان بخشی از این نوسازی ها انجام شده است .

    صفی‎نیا با تاکید بر اینکه لازمه ارتقای خدمات فرودگاهی به مسافران بهبود زیرساخت‎ها است، ادامه داد: مونتاژ مجدد و جمع‎آوری هواسازهای فرسوده ، نصب و راه‎اندازی پنج دستگاه هواساز جدید برای تاسیسات ترمینال ۲ ، نصب و راه‎اندازی دو دستگاه برج خنک‎کننده مربوط به چیلر ۲۵۰ تنی تاسیسات ساختمان اداره کل ، نصب یک دستگاه ابزروشن ۶۵۰ تنی در موتورخانه ترمینال ۴ به همراه ساخت سکوی نصب و راه‎اندازی برج خنک‎کننده ۹۰۰ تنی در این ترمینال از اقدام انجام شده دیگر است .

    وی با بیان اینکه با راه‎اندازی نیم طبقه تجاری در ترمینال ۲ ، تاسیسات و سیستم اطفای حریق آن نیز نصب شده است ، گفت : لوله‎کشی آب مصرفی به طول ۱۴۰ متر برای ساختمان ماشین آلات ، تعمیر و بهسازی دیگ یک پوندی موتورخانه ترمینال ۶ ، نصب تابلو برق‎های جدید ، نصب و راه‎اندازی بیش از ۲۵ دستگاه کولر گازی در واحدهای حساس عملیاتی از دیگر اقداماتی بود که در یکسال گذشته در فرودگاه مهرآباد انجام شده است .

    مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پایان با بیان اینکه با این نوسازی‎ها جان تازه‎ای به فرودگاه دمیده شده است ، تاکید کرد : با همه این اقدامات و تلاش‎ها همچنان کار برای نوسازی همه زیرساخت‎های فرودگاه مهرآباد ادامه خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

    |

    در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کمیته تسهیلات نوروزی فرودگاه مهرآباد با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی برگزار و بر الزام نصب نرخ‌های مصوب و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

    |

    برای تکمیل این ترمینال ، بخش‌های ‌نظامی و غیرنظامی و بخش‌های مختلف دولتی پای کار آمدند ، این پروژه با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد و روند پیشرفت مطالعات پروژه مثبت ارزیابی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران