در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت کالاهاى کانتینرى و غیرکانتینرى در بنادر کشور

    علت اصلی افزایش مدت زمان ماندگارى کالا در بنادر کشور مربوط به نقل و انتقالات ارزی است که با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان انجام مبادلات ارزی با مشکل مواجه و همین امر باعث طولانی شدن زمان ترخیص کالا شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل امور بندرى سازمان بنادر و دریانوردى گفت : در حال حاضر موجودی کالاهای کانتینری در بنادر کشور بالغ بر ۸۶ هزار TEU و موجودی کالاهای غیرکانتینری ۶.۹ میلیون تن است که ۴.۴ میلیون تن آن کالاهای اساسی (غلات) است .

    روانبخش بهزادیان ادامه داد : در میان کالاهای اساسی ذرت با ۹.۱ میلیون تن بیشترین موجودی را در بنادر کشور دارا بوده که ۶.۱ میلیون تن از آن در بندر امام خمینی (ره) دپو شده است و علاوه بر این طی روزهای اخیر حدود ۱۵ فروند شناور حامل کالاهای اساسی در حال تخلیه و ۲۵ فروند نیز در لنگرگاه منتظر نوبت تخلیه بوده اند که بیشترین سهم مربوطه به بندر امام خمینی با ۹ فروند شناور در حال تخلیه و ۱۶ فروند شناور منتظر نوبت است .

    مدیرکل امور بندرى سازمان بنادر و دریانوردى با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۲ میلیون تن واردات کالای اساسی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است ، گفت : علت اصلی افزایش مدت زمان ماندگارى کالا در بنادر کشور مربوط به نقل و انتقالات ارزی است که با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان انجام مبادلات ارزی با مشکل مواجه و همین امر باعث طولانی شدن زمان ترخیص کالا شده است .

    بهزادیان ادامه داد : علاوه بر این با توجه به لزوم صدور مجوزهای بهداشتی نظیر مجوز استاندارد و قرنطینه برای اغلب کالاهای اساسی و زمان بر بودن صدور این گونه مجوزها عملا آمار موجودى کالا را با توجه به ازدیاد ورودی با افزایش مواجه کرده است . علت دیگر مشکلات مربوط به حمل و نقل جاده ای و ریلی است که خروج کالا از بنادر را با کندی مواجه کرده و در عین حال هزینه مناسب نگهداری کالا در بنادر نسبت به سرزمین اصلی نیز مزید بر علت است .




    مطالب مرتبط

    در دی ماه امسال نیز جابجایی ۴ میلیون و ۸۴ هزار تن کالا توسط ۲۱۶ هزار سفر به ثبت رسیده است .

    |

    در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

    |

    عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

    |

    تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی سال گذشته شامل ۸۶۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه کامیون و ۴۲ هزار و ۱۱۸ واگن بود .

    |

    نظرات کاربران