در حال بارگذاری ...
  • برگزاری دومین نشست و گفت‌وگو با تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل

    یکی از راهکارهای کاهش مشکلات حوزه عملکردی حمل‌ونقل ، هماهنگ سازی میان بخشی مانند «حمل‌ونقل و سوخت» و «حمل‌ونقل و ارز» است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست و گفت‌وگو تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    دومین نشست و گفت‌وگو با تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی حمل‌ونقل با حضور شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ، علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جمعی از نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    شهرام آدم نژاد در این جلسه به اهمیت صنف حمل‌ونقل در اقتصاد کشور به ویژه در شرایط تحریم‌ها اشاره کرد و گفت : بیش از ۱.۵ میلیون نفر در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارند و حدودا ۸ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه حمل و نقل هست . یکی از راهکارهای کاهش مشکلات حوزه عملکردی حمل‌ونقل ، هماهنگ سازی میان بخشی مانند «حمل‌ونقل و سوخت» و «حمل‌ونقل و ارز» است .

    ضرورت تمرکز بر هماهنگ سازی تشکل‌ها با ماموریت‌ها

    آدم نژاد خاطرنشان کرد : اینطور به نظر می‌رسد که در حوزه هماهنگسازی و هماهنگی تشکل‌های صنفی با ماموریت‌های آن‌ها باید تمرکز بیشتری شود . باید نظام کنترلی بگونه ای باشد که ضمن کنترل دقیق ، مانعی برای تحرک حمل ونقل ایجاد نکند . اگرچه امکان شکل‌گیری قاچاق کالا در بخش حمل‌ونقل وجود دارد و نیاز به کنترل و نظارت دقیق و جدی دارد ، اما نباید روند طبیعی حمل‌ونقل در جریان تجارت مخدوش شود .

    وی در ادامه خواستار افزایش شدت برخورد با قاچاقچی و پدیده شوم قاچاق شد و گفت : وزارت راه و شهرسازی از گذشته تا امروز همواره در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دستگاه‌های ذی ربط همکاری داشته است و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر در این مسیر مجدد اعلام می‌دارد .

    در ادامه علی مویدی خرم آبادی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت : از بدو حضور مهندس آدم نژاد در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی شاهد یک تحول اساسی در همفکری و تحقق برنامه‌های کلان نظام در زمینه قاچاق کالا و ارز هستیم و بی شک عملکرد ایشان ما حصل نتیجه فعالیت یکایک انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل است .

    تمرکز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر روی رفع مشکلات اصناف حمل‌ونقل

    وی گفت : با برگزاری این نشست تلاش خود در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر روی تدوین یک مدل با هدف تبدیل نارضایتی ها به شرایط بهتر متمرکز خواهیم کرد .

    رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه امروز را بسیار مفید دانست و گفت : دلسوزان حمل‌ونقل همچون همیشه صریح و شفاف به بیان مشکلات و مسائل پرداختند . از این رو در ستاد چهار کمیته تخصصی حمل‌ونقل ریلی ، جاده‌ای ، دریایی و هوایی تشکیل می‌شود و ماحصل جلسات آن کمیته‌ها مبنای قوانین قرار خواهد گرفت .

    عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز بیان داشت : حدود ۲۳ مورد در مطالب ارائه شده از سوی نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌ها مطرح شد که از سوی ستاد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت . در راستای تسهیل و رفع موانع حمل‌ونقلی از هیچ کوششی در یغ نخواهیم کرد و مشکلات به مرور برطرف خواهد شد .

    بهره‌برداری از تمام سامانه‌های نظارتی قاچاق تا پایان ۹۸

     معاون پیشگیری و کاهش تقاضا در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بهره‌برداری کامل از سامانه‌های نظارتی با همکاری وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت : هم اکنون این سامانه‌ها بیش از ۶۰ درصد از پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند . با بهره‌برداری از این سامانه‌ها فقط حاملین کالای قاچاق متوقف می‌شوند و تردد بخش اعظم ناوگان باری کشور با سهولت هرچه بیشتر برقرار می‌گردد .




    مطالب مرتبط

    تقویت گمرک به عنوان متولی اصلی نظارت بر تجارت در نواحی مرزی و پرهیز از دخالت های غیرحرفه ای را در امر مبارزه با قاچاق حائز اهمیت دانست .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در احکام جداگانه ای سیدکمال هادیانفر به عنوان معاون حمل‌ونقل و شهریار افندی زاده را به عنوان مشاور ارشد ...

    |

    برای دستیابی به اهداف تدوینی در این سند باید تمامی دستگاه ها و نهادهای مربوطه و ذینفع ، برنامه های اجرایی خود را با رویکرد تحقق‌پذیری و مشارکت بالای کنشگران طراحی و اجرا کنند تا شاهد سرمایه گذاری کارآمد و اثر بخش داخلی و خارجی و به فعلیت رسیدن تمامی توانمندی‌های بالقوه در ...

    |

    در جلسات پایش مطالبات فعالان عرصه حمل‌ونقل از جمله سرمایه‌گذاران ، متصدیان ، رانندگان و ... که تأثیر بسزایی در این حوزه دارند مطرح و از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از تصویب طرح جامع ایستگاه راه‌آهن شهر قزوین با رویکرد توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل ...

    |

    نظرات کاربران